Ilmoitus

Ilmoitus Module
Piilota
No announcement yet.

Mauriaisen murkut V2

Page Title Module
Siirrä Poista Piilota
X
Conversation Detail Module
Piilota
  • Tarkenna
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

No kumpikaan ei kuulunut hintaan, mutta pesän lämpömittari oli sen verran hyvin kiinni etten raatsinut sitä irroittaa. Ebaysta saa alle kahella eurolla posteineen samanlaisen digimittarin. Joo onha. Siinä ihan kelpo kolonia. Nökee saalistusta ym.

PS. Ne tykkää viinirypäleen puolikkaista eniten. Sokerivesikin menee.

Comment

Juu Mitä olit laittanut noihin reunoihin etgä eivät pääse karkuun, oliko valmista PFTE:tä vai jotain muuta?

Comment

on juuri sitä. Hankalaa saada tänne. Sain ystävän kautta Englannista muiden tavaroiden joukossa. Jos jotakuta kiinnostaa, niin olisi vielä noita samoja pesiä tyhjinä muutama poistohintaan, eli 68€ kipale posteineen.

Comment

Suosittelen kyllä kaikille Nardimain pesiä, ehtottomasti parhaita mitä olen nähnyt/kokenut

Comment

Kun ruokit kunnolla, niin saat kolonian räjähtämään. ymmärsitkö miten vapautat toisen sivun kammiot? Ja oliko munat ja toukat vielä areenan putkessa? ja vielä. Kun kosteusmittari on 70 tai alle niin lisäät vettä sisäpuolen altaaseen. allas on kaksiosainen ja kun molemmat puolet on käytössä, niin vettä sitten molemmille puolille. Tietty jos on Messoreita ym, niin on hyvä pitää myös kuiva puoli.

Comment

Kyllä mä sen ymmärtää taisin. Kosteutta on mukavasti ja kaikki jälkikasvu on palautettu pesään. Vielä pitäisi keksiä joku karkaamisenestosysteemi.

Saako suomesta ainetta, jota jenkeissä kutsutaan "rubbing alcohol" - nimellä?

Comment

ei mitään käryä.

Comment

16.3 2017

Pallidulat voivat hyvin. Olen syöttänyt niille hunajaa ja viinirypäleitä.

Tein myös sekoituksen karkaamisenestoainetta. Apteekista saatavaa Neo-Amiseptia ja talkkia. Näyttää ainakin tähän asti toimivan hyvin

Tosiaan sisältää samaa Isopropyylialkoholia, josta jenkit käyttävät yleisesti nimitystä "rubbing alcohol". Esimerkiksi AntsCanada käyttää kyseistä alkoholia talkin kanssa pitääkseet murkut poissa omalta reviiriltä.
                  Viimeksi muokannut Mauriainen01; 16.03.2017, 18:53.

Comment

Onnea uusien tulokkaiden kanssa!

Pheidole pallidula -työläiset ovat melko lyhytikäisiä, joten ne tarvitsevat paljon proteiinia, että kuningatar kykenee munimaan kuolleiden työlöisten tilalle uusia. Kohtahan tuo kesä saapuu ja pihalta voi kerätä kaikkea, mutta pieni jahomato- tms. viljelmä voisi olla hyödyksi.

Talkkia itsellänikin on kaapissa, mutta isopropyyliä en ole löytänyt. Jos Neo-Amisept todellakin toimii, niin lähdenkin heti ostamaan sitä.

Laitahan kuvia, jos vain mahdollista. Galleria ei minulla toiminut, joten latasin omani Photobucketiin.

Comment

Kiitos vinkeistä

Joo kyllähän mäkin oon kuvia yrittänyt laittaa mutta ei oo galleria toiminut, joten olen ajatellut, että siirtäisin päiväkirjan Blogger - palveluun erilliseen blogiin. Tottakai tähän lankaan tulisi ilmoitus uudesta postauksesta

Comment

Alkuperäinen lähettäjä Vegetable Lue viesti
                        Talkkia itsellänikin on kaapissa, mutta isopropyyliä en ole löytänyt. Jos Neo-Amisept todellakin toimii, niin lähdenkin heti ostamaan sitä.
                        Moi!
                        Hyvin toimii! Talkki+puhdistusaineseoksesta kannattaa tehdä hyvin ohutta "lientä" ja testata ensin vaikka lautasen pintaan (ja antaa kuivua kunnolla). Tein itse pikkasen turhan paksua tahnaa ja se meinaa tippua jatkuvasti tuonne ulkomaailmaan.

Comment

Työstää...
                        X