Näytä koko versio : Muurahaiseni.
Aloin keräilemään muurahaisia noin vuosi sitten, pakaste purkkeihin :P Nyt kerään lasipurkkeihin. Esim. Felix purkkeihin jne.
Onkaloita tulee ja paljon. Ruokin: Madoilla, kärpäsillä, sokerilla ja muilla ''ötököillä''. Elänyt 3 viikkoa. Kannattaisiko hankkia muurahais terraario? Ja mistä niitä saa?
Minä ainakin olen tässä lähi aikoina hankkimassa terraarion niitä saa www.antstore.net .
Ööh.. Oisko mahdollista löytää suomenkielistä sivustoa missä myydään noita Terraarioitamuurahaisille.
Noh siihen käyttöö käy mikä vain terraario, jonka saa eläinkaupasta.
Valitettavasti Suomessa mikään liike ei myy muurahaisille tarkoitettua terraariota, paitsi jotain geelimössöjä, jotka ovat käytännössä yhtä tyhjän kanssa. Joten vaihtoehdot ovat joko rakentaa itse pesä tai tilata tuolta saksalaisesta antstoresta.
Niin voisihan itsekin rakentaa terraarion. Leikkaa vain lasia ja silikoonilla tai jollain lasit kiinni.
Itse rakensin oman terraarion. Tilasin oikean kokoiset palat lasitusliikkeestä ja liimasin yhteen akvaariosilikonilla.
Camponotus
19.08.2006, 19:53
Kyllä itse tehty on parempi ;)
Kyl ne tos lasipurkis viel saa elää. :P
Mut hitto mun kusiaiset on kehittynyt:
Ennen mato pääs jo hiekkaan karkuun, enää ei edes liikahtaa kun 16 työläistä tappamassa.
Muniakin on nyt noin 50.
Mulla on nyt vielä 2 Lacius Niger kuningatarta toisella n.10 munaa +3 toukkaa ja toisella 14 koteloa + muutamia toukkia ja munia. Pesäksi ajattelin askarrella tollasen siporex pesän, kunhan nuo ensin varttuu siihen vaiheeseen, että ne sitä tarvitsee. Tosin voishan se olla ihan järkevää tehdä etukäteen, mutta rahat on tullu sijotettua kaikkeen muuhun.:o