PDA

Näytä koko versio : Aloittelijalle muurahaisia?

Anticon
23.11.2009, 22:45
Mo!

Olen juuri tilaamassa täältä (http://antstore.net/shop/product_info.php/info/p751_antstore-starter-set---glassfarm-arena---classic.html/XTCsid/904be3c3ef401da1affbbae6a867dd18) aloittelijapakkauksen muurahaisfarmia varten. Käsittääkseni sieltä asti ei kannata itse muurahaisia tilata, etteivät kuole matkalla. Jos joku on tilannut, kertokaa ihmeessä kokemuksistanne!

Eli minkälaiset muurahaiset sopivat keltanokalle (käsittääkseni mauriaiset) ja voiko niitä kenties ostaa täältä? Ja jos voi, paljon ne maksavat?

Muutenkin kaipaan neuvoja alalta, vuosien harkinnan jälkeen aion nyt päräyttää snadin yhdyskunnan meillekin.

Salattu
29.11.2009, 00:17
Hei! Itse taas olen saanut käsityksen, että antstoresta saisi melko luotettavasti muurahaisetkin ihan elävänä perille.

Ei varmaan ole muuten juuri väliä muurahaisilla kunhan ovat lajia jotka tekevät pesänsä maahan... En kuitenkaan suosittele kauhean kalliita lajeja heti alkuun. Mieti myös lajien ravinnon saanti ja vaarallisuus, sillä jotkin, ainakin tropiikin lajit voivat kai tappaa jo pistollaan. Jollet kasvata hyönteisiä niitä voi olla aika vaikea saada ainakin näin talvella...

Eli suosittelen tilaamaan antstoresta samalla kun tilaat terraarion jonkinlaisen itseäsi miellyttävän muurahais-lajin. Kannattaa huomioida se, että näin talviaikaan suomalaiset lajit ovat horroksessa ja jos tilaat muurahaisia ne eivät luultavasti muni yms. Eli kevät voi olla parempi tilausaika, niin saa hyönteisiä ulkoa ja muurahaiset aktivoituvat. Kannattaa varmaankin tilata myös muita tarvikkeita samalla niin ei tarvitse useaan otteeseen tilata. Suosittelisin silti myös jonkinlaista kasvattamista tms. Saa varmaan aika paljon kerätä hyönteisiä että riittää pesälliselle murkkuja.

Lisäksi muistutan, että heti alkuun voi olla ongelmia saada kuningatar kaivamaan kuoppaa tuollaiseen ja munimaan. Kannattanee aluksi kokeilla jotain koeputkipesää tms.

Tuo toimii varmaan melko hyvin. En vain oikein ymmärrä miten kosteus pysyy riittävänä pesässä... No, kyllähän se kai luonnossakin pysyy.