Näytä koko versio : Murkkupesä suunnitelma
Spude_94
27.10.2009, 19:18
140
Oisko toimiva? Toivottavasti saatte selvää? ;S
Jos ette saa selvää, miten saisin kuvan isommaksi?
http://img4.imageshack.us/img4/2623/uuspes.th.jpg (http://img4.imageshack.us/i/uuspes.jpg/)
Neutroni
29.10.2009, 14:19
Nuo tekstit eivät ole luettavissa. Kuvan korjaaminen riippuu siitä, millä ohjelmalla olet tehnyt sen. Jos teit kuvan vektoripiirto-ohjelmalla ja konvertoit bittikartaksi, tee se isommalla resoluutiolla.
Noin yleisesti, ainakin kotimaiset lajit mahtuvat aika pitkään yhteen CD-levykoteloon, joka on kytketty ruokntapaikalle. Ne eivät välttämättä hyödynnä ylimääräistä tilaa mitenkään järkevästi. Ainakin mustamuurahaisilla on tapana muuttaa ison pesän sisällä vähän väliä. Liekö sitten merkki siitä, että ne eivät koe oloaan hyväksi ja ovat siksi levottomia. Kannattaa varautua siihen, että muurahaiset käyttävät roskapönttönä ruoka-astiaansa.
Spude_94
29.10.2009, 14:49
Nuo tekstit eivät ole luettavissa. Kuvan korjaaminen riippuu siitä, millä ohjelmalla olet tehnyt sen. Jos teit kuvan vektoripiirto-ohjelmalla ja konvertoit bittikartaksi, tee se isommalla resoluutiolla.
Noin yleisesti, ainakin kotimaiset lajit mahtuvat aika pitkään yhteen CD-levykoteloon, joka on kytketty ruokntapaikalle. Ne eivät välttämättä hyödynnä ylimääräistä tilaa mitenkään järkevästi. Ainakin mustamuurahaisilla on tapana muuttaa ison pesän sisällä vähän väliä. Liekö sitten merkki siitä, että ne eivät koe oloaan hyväksi ja ovat siksi levottomia. Kannattaa varautua siihen, että muurahaiset käyttävät roskapönttönä ruoka-astiaansa.
Juu no piirsin tuon paintilla.. :D Mutta juu, itse ajattelin että se roskiksen jos saa toimimaan ni se ois ihan hyvä, ei homehtus mikään siellä.
Neutroni
29.10.2009, 14:53
Juu no piirsin tuon paintilla.. :D Mutta juu, itse ajattelin että se roskiksen jos saa toimimaan ni se ois ihan hyvä, ei homehtus mikään siellä.
Paint on ihan hyvä tuollaisiin, laita vain isompi fontti.
Se on tietysti hyvä, jos roskis toimii, mutta muurahaisiin ei kannata siinä asiassa luottaa liikaa. Ilmeisesti ne kuitenkin puhdistavat pesäänsä homeesta, koska se voi olla uskomattoman paskainen ilman, että home leviää. Vuoden käytössä ollut pesä on aika karmeassa kunnossa.
Spude_94
29.10.2009, 15:12
Uusi kuva aloitusviestissä, klikkaa isommaks ni saat selvää!
Neutroni
30.10.2009, 13:35
Muurahaiset eivät tarvitse heikkapohjaa ja se on muutenkin hankala. Jos et erityisesti tavoittele luonnollista visuaalista ilmettä, jätä se pois. Muurahaiset pitävät rajallisen kokoisista pesäkammioista. Minulla on muuten samantyyppinen systeemi, mutta pesä on tehty CD-kotelosta ja pumpulista ja se italiansalaattivuoka on ruokinta-areenana. Olen porannut vuoan reunalle 1 mm:n reikiä ja estänyt karkaamisen lasilevyllä. Se on kätevämpi kuin muovikelmu (kunhan sen ensin leikkaa ja hio reunat). Tuulettamattomat suljetut tilat homehtuvat.