Näytä koko versio : apua,kysymyksiä
stonde_92
02.08.2006, 15:23
kysymyksiä
Hmm.Aika mielenkiintoisia otuksia. Onko suomenmurhaaset yleelisiä kasvattaa?
Meillä on iso murhais ongelma!Kaikkiii on kokeiltu on mustia murhaasia ja hevosmurhaasia ja on tavallisia kekomurhaasia. Kuolooko ne jos tappaa niiden kunigattaren?
Olen itsekkin kiinostunut murhaisiista. :o
Jos kirjoitetaan suomeksi muurahainen niin se on muurahainen, ei murhaasi tms. :)
Mitä tarkoittaa muuten yleelisiä?
Jos tämä on jotain murretta, niin olisi ihan ok kirjoittaa kirjakieltä. Ei sillä etteikö murteet olis jees, mutta muutkin ymmärtäisi. :)
Mutta itse kysymykseen, josta sain sentään selvän, niin jotkut kuolee. Joissakin tapauksissa pesässä on useita kuningattaria, joten yhden tappaminen ei vaikuta suuremmin. Toiset taas osaa hamstrata kuolleen/hävinneen tilalle uuden parveilun aikana.
Mitä tarkoitat kysymyksellä: "Onko suomenmurhaaset yleelisiä kasvattaa?" ?
yleellisiä? yleisiä? ;)
olen myös sitä mieltä että puhutaan suunnilleen kirjakieltä, muuten ei kukaan voi vastata kun ei tiedä edes mistä puhutaan... :-\
Mutta kyllä määkin ossaan murretta puhhuu jos nii halutaa! ;D
Mikäs se iso ongelma on? Tarkotatko ettei muurahaisten kasvatus onnistu? :)
Se kai tarkoittaa jotain helppoja/kivoja (yleellistä). Tossa vaan Werty oli sitä mieltä. :)
Noh jos tätä tarkoitettiin, niin on.
stonde_92
03.08.2006, 20:28
Anteeksi tämä on omaa kieltä niin sanotusti.
Niin anteeksi tämä yritän parantaa tapoja ;D.
Niin meillä menee monen moista muurahaista,Niin eikö ne nakerra tunneleita talossa?
Niin ajattelisin kysyä että karkaako noi muurahaiset usen teiltä?
Ja kasvaako suomessa hevosmuurahaisia? (''Isompia'' kun tavalliset mettäkeko Muurahainen.)
Ja olisi kiva tietää mistä pitää aloittaa jos alkaa kasvattamaan muurahaisia!
(Anteeksi yleelisiä=Yleelinen=useinen)
Ja voiko mennä hakemaan läheisimmästä muurahaispesästä=murkkupesä=niitä On sellaisessa paikkaaa missä kasvaa puita, niin sielä on sellainen havukasa missä menee muurahaisia.Niin voinko haakea sieltä kunigattaren jonkunlaiseen lasimukiin? ;)
Suomessa elää hevosmuurahaisia koko maassa.
Kasvatuksen aloittamisen aloittaisin koeputkella ja mauriaisten pienellä yhdyskunnalla, jossa noin 5-10 työläistä ja nippu munia, toukkia sekä koteloita.
stonde_92
03.08.2006, 21:03
Okei.Niin en nyt tiädä onko se koeputki sellainen minkä olen nähnyt kemian-luokassa vai jonkun toisen lainen? ???
Ihan sellasenlainen on. Katso myöskin osio "Keinotekoiset pesät" ja katso sieltä millanen se on.
stonde_92
03.08.2006, 21:04
Okei.
stonde_92
04.08.2006, 15:09
Niin sellaasia kyselen että toimiiko noi kaupasta saatavat muurahaismyrkyt kun epäilyttäää vähän melkein 3 vuotta taistellut muurahaisia vastaan ja kaikkia mahdollista ollaan kokeeltu niin ne ei välitä mitään.
Ei näemmä toimi. Ehkä olette jalostaneet ne myrkyille immuuneiksi. ;)
stonde_92
04.08.2006, 15:16
;DTaitaa olla :D
Näemmä täytyy sopeutua elämään niiden kanssa
stonde_92
05.08.2006, 01:31
Tuolla metsikössä on ollut melkein 2metriinen keko. Nytkun kävin siellä(tosin olen nähnytsen viimeksi 2-3vuottasitten.)siitä ei ollut jäljellä mitään kuolooko tuollainen siviilisaatio noin nopiaa ???
stonde_92
06.08.2006, 17:24
Löysin tossa todella pienen muurahaispesän. Voisiko sieltä ottaa kunigattaria talteen mikäli siinä on?
stonde_92
09.08.2006, 16:52
Anteeksi meillä sanotaan yleelisiä (kunnon murteella ;D)yleelisiä=yleisiä=että useinja suosittuja :D