PDA

Näytä koko versio : Formica sanguinea

Arkuu
10.05.2009, 13:20
Tuli tuossa löydettyä Formica sanguinea (Verimuurahainen) kuningatar. Mitenkäs tämän laita on, kun satuin löytämään vain kuningattaren, enkä yhtään jälkikasvua... Onko siis vaikeaa aloittaa uusi yhteiskunta ilman orjia/työläisiä?

Jare
10.05.2009, 17:33
Verimuurahaiset valtaavat mustamuurahaisten pesän, jotta saisi oman alkuunsa. Voit koittaa laittaa sinne jonkun mustamuurahaisen ja katsoa orjuttaako verimuurahaiskuningatar sen. Minulla se ainakin toimi.

Arkuu
10.05.2009, 18:24
Verimuurahaiset valtaavat mustamuurahaisten pesän, jotta saisi oman alkuunsa. Voit koittaa laittaa sinne jonkun mustamuurahaisen ja katsoa orjuttaako verimuurahaiskuningatar sen. Minulla se ainakin toimi.

Mielummin ehkä laittaisin kotelovaiheen mustamuurahaisia, jolloin todennäköisyys orjuuttamiselle olisi suurempi niiden kuoriuduttua.

Arkuu
10.05.2009, 18:44
Mielummin ehkä laittaisin kotelovaiheen mustamuurahaisia, jolloin todennäköisyys orjuuttamiselle olisi suurempi niiden kuoriuduttua.

Noh, kokeilin tuota aikuisen mustamuurahaisen lisäämistä - tappeluhan siitä syntyi. Mustamuurahainen sai selkäänsä ja sanguinea mahdollisesti vioittuneen tuntosarven :(
Kattoo jos tuo nyt pärjää omillansa, eikä kuole saamiinsa vammoihinsa :rolleyes:

Jare
10.05.2009, 19:20
No voi harmi.:( Olis se kotelu ollu varmaan sittenkin se parempi ratkasu.

Arkuu
10.05.2009, 19:51
Niin, onneksi kuningatar vei pidemmän korren taistelussa! :D

Jare
11.05.2009, 18:00
Joo, toivotaan ettei sille käynyt pahasti. Minulla se ei ikinä alkanut munimaan ennen kuin sai sen "orjan".

Kale
12.05.2009, 15:03
Sanguinea kuningatteret ovat pirun äkäisiä tapauksia, olis todellinen ihme jos mustamuurahainen sellaisen voittaisi. Vain ylivoimalla. Sanguinea ei tosiaan muni ennen kuin saa orjia, itse toteutin tämän kuningattarillani kaappaamalla mustamurkun ja verimurkun koteloita luonnosta.