Näytä koko versio : Kekomuurahaiset
muurahaiskasvattaja
08.05.2009, 15:46
Tässä vähän kysymyksiä:
1.Voiko kekomuurahaisia kasvattaa?
2.Mistä voin hankkia koeputkia?
3.Mistä paikoista löytää yleensä muurahaiskuningattaria?
4.Onko mauriainen sama muurahainen kuin kekomuurahainen?
Toivon että vastaatte pian.
1. Lähes mahdotonta
2. Yliopistollisista apteekeista + joistain normaaleistakin, netistä tukkutavarana yms...
3. Melkeinpä mistä vain; kuten kivien alta ja lahoista kannoista.
muurahaiskasvattaja
08.05.2009, 16:05
kiitos vastauksista, mutta olen kyllä tutkinut kannoista ja kivien alta mut en oo löytäny.
Näin yhden paripäivää sitte omalla trampoliinilla ja siittä tämä innostus alkoikin ja
olin jo aiemmin löytänyt tämän sivun ja nyt päätin kirjautua.
Mutta en ole löytänyt mitään muita kuin kekomuurahaisia eli mistä ihan tahansa muita kuin kekomuurahaisia voi löytää?
Neutroni
08.05.2009, 16:27
Mutta en ole löytänyt mitään muita kuin kekomuurahaisia eli mistä ihan tahansa muita kuin kekomuurahaisia voi löytää?
Helpompi olisi luetella paikat, joista muurahaisia ei löydy. Antarktikselta, Kuun pinnalta (tosin siellä on käännelty kiviä aika vähän)... Jos ympäristössäsi on paljon kekomuurahaisia, elät ilmeisesti metsässä. Metsissä elää viholaisia (kannoissa, kivien alla), keltiäisiä (maakasapesiä kallioilla), mustamuurahasia (kannoissa, kivien alla), hevosmuurahaisia (kannoissa). Ja mauriaisia on joka paikassa, joskin metsissä vähemmän kuin puutarhoissa ja kaupungeissa.
Jatka vain etsimistä. Pienellä harjoittelulla opit erottamaan epäilyttävät pesäpaikat, ja sen jälkeen muurahaisia löytyy enemmän kuin tarpeeksi.
muurahaiskasvattaja
08.05.2009, 16:31
kiitos vain vastailuista
Ja elän tosiaan TOSI lähellä metsää
kiitos vastauksista, mutta olen kyllä tutkinut kannoista ja kivien alta mut en oo löytäny.
Näin yhden paripäivää sitte omalla trampoliinilla ja siittä tämä innostus alkoikin ja
olin jo aiemmin löytänyt tämän sivun ja nyt päätin kirjautua.
Edellisessä viestissäni mainitsemista paikoista, esimerkiksi. Tutki etenkin niiden kivien alta, joita lämmittää aurinko. Erittäin suurella todennäköisyydellä siellä on elämää ;)
Vanhojen kelottuneiden kantojen kaarnan alta kannattaa myös etsiä.
4.Maureinen ja kekomuurahainen ovat kaikilla mahdollisilla tavoilla eroavaiset paitsi raajojen määrällä sekä kuuluvat isoon sanaan MUURAHAISET :D
muurahaiskasvattaja
08.05.2009, 17:41
No meenpä tästä ettihän sitte niitä kuningattaria
murkkupoika
08.05.2009, 20:35
jos kekomuurahaisia vilisee ruokakaapissa, on tilanne mahdoton, toisinkuin mauriaisilla, eli sokerimuurahaisilla
muurahaiskasvattaja
08.05.2009, 20:37
mikähän tolla muurahaisella on ko on varmaan jo 2 tuntia kököttäny paikallaan ja puhistanut jalkojaan?
mikähän tolla muurahaisella on ko on varmaan jo 2 tuntia kököttäny paikallaan ja puhistanut jalkojaan?
Likaiset jalat? :D
muurahaiskasvattaja
08.05.2009, 21:57
ehkä...???
murkkupoika
08.05.2009, 22:08
löytyykö murkkuwikista?