PDA

Näytä koko versio : Sokerivettä suoraan koeputkeen. ?

rami1
20.04.2009, 20:39
Olen ajatellut kokeella vaikutuksia jos täyttäisin koeputken vesiosan suoraan sokerivedellä autaisiko tämä muurahaisten kehitystä tiedän kyllä ongelman eli sokeriveden pilaantumisen mutta olen nähnyt joskus aineen jota kun sekoitti sokeriveteen sen säilyvyys parani huomatavasti esti käymistä ja homeita yms. mitä mieltä olette voisiko tallainen toimia veden olisi oltava riitävän laimeaa että se imeytyisi pumpulin läpi mutta autaisiko tämä kunigatarta alussa.

rami1
20.04.2009, 20:41
voin yrittää testata mutta koska omistan vain 3 koeputkea ei minulla ole tällä hetkellä yhtään vapaana juuri nyt ei testaus onnistune siis. Lisäksi kokeeseen tarvitsisi useampia ns vertailukohteita joista osa on tavalisen veden kanssa osa sokeriveden.

jp
21.04.2009, 18:16
Todennäköisesti sokerivesi pesän kostuttamisessa aiheuttaa enemmän ongelmia, kuin ratkaisee niitä. Laita ennemmin pieni sokerivedellä kostettu pumpulipallo folion päälle koeputken suuaukon puolelle, jos haluat ruokkia kuningatarta ennen työläisten tuloa.

Tehokkain keino yhdyskunnan kehityksen nopeuttamiseksi on kuitenkin boostata aloittelevaa yhdyskuntaa toisen pesän toukilla ja koteloilla tai kikkailla kylmäkäsittelyn avulla sinne valmiita työläisiä.

maximus87
19.08.2010, 14:02
hei minä laitoin jo koeputkeen sokeri vettä
ja se toimi parhaiten ne juovat sitä tosi usein.
se estää homehtumisen ehkä

Gheiter
21.08.2010, 19:56
Kai sinä nyt huomasit että viime postaus tässä aiheessa on yli vuoden vanha?

ne juovat sitä tosi usein.

"Ne"? Tässä puhutaan pelkästä kuningattaresta.