Näytä koko versio : muurahainen ja kannabis
top_tiger
17.09.2008, 22:21
tietääkö kukaan vaikuttaako kannabis muurahaiseen jollakin tavalla? Onko asiasta tehty tutkimusta?
tietääkö kukaan vaikuttaako kannabis muurahaiseen jollakin tavalla? Onko asiasta tehty tutkimusta?
Enpä ole moisesta tutkimuksesta tietoinen, mutta hämähäkeillä tehdystä olen. Ei siitä sen enempää.
Kannabiksen vaikutuksesta yleisesti... Luulisin että kannabiksella on vaikutusta muurahaisiin JOLLAIN tavalla, mutta en tiedä millaisella. Tietääkseni kannabis vaikuttaa keskushermostoon (aivot+selkäydin) ja muurahaisillahan on aivot - eipä kovin häävin kokoiset, mutta onpa kuitenkin. Eli siis jotain vaikutusta saattaisi teoriassa olla. Toisaalta; ties vaikka lehdenleikkaajamuurahaiset voisivat käyttää sitä ravintonaan, eivätkä olisi moksiskaan. Eihän sitä koskaan tiedä. :o
Neutroni
18.09.2008, 10:03
Tässä (http://www.trinity.edu/jdunn/spiderdrugs.htm) näytteitä mömmöissä olevien hämähäkkien aikaansaannoksista. Kieltämättä verkonrakennus hieman kärsii.
Tuskin (perstuntumalta veikaten) muurahaisillakaan on suurempaa vastustuskykyä aineille, joille ne eivät luonnonoloissa altistu. Sellaisten sieto vie kuitenkin aina resursseja muualta. Jollekin kasvia syövälle toukalle se voi olla etu, koska ne saavat palkaksi sietokyvystä mahdollisuuden syödä myrkyllisiä kasveja ja jotkut vielä keräävät myrkkyjä elimistöönsä tullen myrkyllisiksi pedoille (eiköhän hamppuakin monet hyönteistoukat syö ilman sivuvaikutuksia), mutta muurahaisen kaltaisille pedoille tuskin on iloa sietokyvystä kasvien haitallisia kemikaaleja vastaan.
top_tiger
18.09.2008, 15:36
Oon ymmärtäny että kannabiksessa oleva THC on kasvin oma myrkky tuholaisia vastaan.
tein vähän tutkimusta.. otin kuviakin jos jotain kiinnostaa
Oon ymmärtäny että kannabiksessa oleva THC on kasvin oma myrkky tuholaisia vastaan.
tein vähän tutkimusta.. otin kuviakin jos jotain kiinnostaa
Onkos sinulla siellä kotona huumepuska?:D
Kuitenkin mielenkiintoinen juttu.
top_tiger
19.09.2008, 12:33
Onkos sinulla siellä kotona huumepuska?:D
Kuitenkin mielenkiintoinen juttu.
Ei oo.. en tiiä mistä mun murkku hankkii kamansa