Näytä koko versio : Hedelmöittynyt kuningatar ja parveilu (mietin vaan)
mietin vaan mistä tietää onko kuningatar hedelmöittynyt ja kauan parveilu kestää
Kuningatarhan pudottaa siipensä sen jälkeen kun se on pariutunut eli hedelmöittynyt.. Parveilusta en uskalla sanoa mitään.. ;)
Joillakin lajeilla parveilu kestää useamman päivän, joillakin vain lyhyen aikaan.
Eikös ne mauriaiset ruukannu parveilla Heinäkuun lopulla tai joskus niihin aikoihin?
Oikkuliininen
28.05.2008, 20:50
Eikös ne mauriaiset ruukannu parveilla Heinäkuun lopulla tai joskus niihin aikoihin?
Jossain siinä paikkeilla, juu... riippuen vissii vähän ilmoista, jos on kovin kylmä voi varmaan vähän viivästyä... ehkä, en tiiä...
Eikös se oo enemmänkin elokuuta, kun nui parveilee?
Päivä on mun ymmrätääkseni lähes poikkeuksetta helteinen, eli aurinkoa ja lämpöä piisaa, kun mauriaiset parveilee..
noh nyt noita maurias kuningattarien toukkia on ainakin täkäläisissä pesissä
Oikkuliininen
29.05.2008, 19:12
noh nyt noita maurias kuningattarien toukkia on ainakin täkäläisissä pesissä
Niitäkö ne jumalattoman isot toukat on? jos niin, nii sithän noi mitä mullaki on nii ne on niitä... hui... mistä mä siille kuhnurit keksin?
ei varmaan paljon kannata noita kuningattarien toukkia lisäillä ties vaikka jossain vaiheessa tappais hedelmöityneen:eek:
kuhnurin toukathan on saman kokosii kuin työläisten että voi hankaloittaa tota ettimistä
Oikkuliininen
30.05.2008, 14:05
ei varmaan paljon kannata noita kuningattarien toukkia lisäillä ties vaikka jossain vaiheessa tappais hedelmöityneen:eek:
kuhnurin toukathan on saman kokosii kuin työläisten että voi hankaloittaa tota ettimistä
Kai mä sit puran ne pois sieltä, ku ovat kotiloituneet...
Bullshit. Paskanmarjat.
heh otin tuon oletuksena sille jos tuolla ei ole valmiiksi paljon työläisä ja kuningatarr alkaisi tappamaan noita ja ne puolustautuisivat:rolleyes: olen jostain kuullut että nuoretkuningattaret tapetaan jos eivät lähde pesästä mauriaisilla
nuoret kuningattaren kyllä tapetaan jos aikaa kuluu liikaa, mutta ei koskaan vanhoja kuningattaria (on tosin joitakin lajipoikkeuksia, kuten shadownin Harpegnathos Venatorit.
eli siis nuoret kuningattaret menevät ajan kuluttua riviin teloitettavaksi :D
oletin että puolustautuisivat:D
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.