Näytä koko versio : Aito hevosmuurahaiset ( Camponotus Herculeanus )
Ok
eli teimpä sitten tälläsen
25.5
Murkuilla on 1minor ja 2 major + kuningatar ja kasa jälkikasvuu koteloi ja isoi toukkii
annoin hunajaa ruuaksi ja söivät hieman.
26.5
Eek hunaja oli levinnyt ja nyt pesän pohja on täynnä sitä ja murkut jököttää paikoillaan :eek:
vaihdoin putken onnistuneesti paitsi se vaati aivan pienimmän jälki kasvun uhrausta koska murkut eivät tulleet suosiolla:(
27.5
YKsi kotelo on kuoriutunut! :D nyt on 2minor ja kaks major :)
28.5
hevosmurkuilla kaikki hyvin yritän saada niitä muuttamaan itse vielä parempaan pesään kuin tuo hätä päissä tehty sijais pesä :o
majorit kuitenkin keskittyy enemmän putkia yhdistävän teipin leikkelyyn:(
joten laitoin taas kirkas valo lampun käyttöön niiden putken ylä puolelle ja toisen putken peitin pimeäksi:)
29.5
Muutto on onnistunut ja nyt murkut vaan henggailee uudessa putkessa :)
30.5
laitoin kärpäsin toukan pesään ja majorit meni paniikkiin aluksi minorien kanssa sitten ne alkoivat jahdata toukkaa kunnes saivat sen paikoilleen jolloin ilmeisesti kuningattarelle riitti kun se puraisi tätä päästä ja kävi imemään sisus kaluja:D
postia voi kommentoidakkin :D
31.5
Tänään huomasin kuinka käpäsen toukka oli ihan syöpynyt muurahais haposta
2 uutta koteloa on "tummunut" kuten edellinen enne kuoriutumista:D
1.6
Laitoin näille puolikkaan kärpäsen kotelon ja imivät tyhjäksi iloiten :)
2.6 ei mitää erikoista vielä näin aamusta
2.6
ei mitään uutta:rolleyes:
Joo no miks pitää postata jos ei ole mitään uutta? Haiskahtaa V-P:n kasvatusyritykseltä
vai minä havittelen viestejä :p
voi siitä muillekkin sanoa kuin minulle :p
ei pahalla kirjoittaja :) http://www.muurahaiset.net/showthread.php?t=408
4-5 turhaa saman laista viestiä kuin minun ja kukaan ei huomauttanut...
alkaa tulla syrjitty olo :p:D
4.6
kasa munia on tullu ja osa muinista kuoriutunut:)laitoin kärpäsen kotelon halkaistuna ja majori kävi sen kimppuun ei syödäkseen vaan leikelläkseen ja heitelläkseen sen päälle happoa :)
Oikkuliininen
04.06.2008, 10:41
Eikös nää päiväkirja osiot ole jokaisen oma asia..? omia ja omien murkkujen juttuja..? ei niitä varmaan ole pakko lukea... Mutta nytpä Allu sait jotain kommenttia, kun tuossa harmittelit, ettei kukaan kommentoi... :D;)
Oletko allu varma että muurahaisesi ovat C. herculeanuksia?
Jos kerta heittelevät muurahaishappoa saaliinsa päälle?
Itse olen nähnyt vain kekomuurahaisten käyttäytyvän näin...
Ja luulenpa että hevosmuurahaiset eivät happoja liiemmin käyttele, kun niille on niin massiiviset leuatkin suotu.
heh kalelta sain ne ja kyllä ne tunnistaa hevosmurkuiks :D
Tosiaan nuo happoa käyttävät onko outoa?
Liekö mitä pissiä sitten, mutta kyllä hevosmuurahaiset _jotain_ ruikkii. Joskus luonnosta olen majoreita poiminut tarkkailtavaksi ja sormiin on tullut jotain kusta.
kyllä hapoksi veikkaan, voi niitä kärpäsen toukkia joiden päälle sitä pääsi tippuun :D syöpy raukat kokonaan :D
Minä löysin tänään hevosmuurahaiskuningattaren. Se todellakin käytti jonkinlaista happoa puolustautuessaan..