PDA

Näytä koko versio : Formica Picea

JuPe
13.05.2008, 19:02
Elikkäs laitan nytten tuosta minun löytämästäni Soumustamuurahaisesta päiväkirjaa tänne. Aloitan tämän päiväkirjan takautuvasti. Olen näiden lisäksi ruokkinut tuota sitämukaa kun on syönyt antamani ruuan.

25.4 Löysin kuningattaren tuosta omalta pihalta.
27.4 Ensimmäiset munat putkahti.
28.4 Laji saatiin selville koulun mikroskoopilla.
9.5 Huomasin toukkia, joista osa on jo isompia.
13.5 Ensimmäiset toukat koteloitunut.

Tälleen tämä on lähtenyt pyörimään. Mutta koeputkessa ei riitä vesi enää pitkäksi aikaa, joten joutuu kohta siirtämään tuon siporeksipesään. Rehustusareenalla vain ei ole mitään karkauksenestojärjestelmää.. :s

kille
14.05.2008, 18:31
Jaa jaa. :)
Ei kannata siirtää vielä siporexiin.
Ennemmin toiseen koeputkeen, koska pienelle pesueelle/pelkälle kuningattarelle tämä on ehkä parempi ja yksinkertaisempi ratkaisu. (esim. juottaminen ja syöttäminen helpompaa)

Minä olen tehnyt yleensä niin, että laitan alkuperäisen koeputken suulle uuden vedellisen koeputken,
sitten peitän tämän uuden ihan pimeäksi, vaikkapa foliolla,
ja sitten valaisen huoneen sillälailla että ainut pimeä paikka on tuo uusi koeputki.
Minulla muurahaiset ovat muuttaneet tällä tavalla yleensä jo samana päivänä. :)

Saathan toki laittaa ne jo siporexiinkin, mutta ne eivät viihdy siellä jos se on niin avara ettei niiden haju pysy voimakkaana. :)

JuPe
17.05.2008, 17:05
No nyt minä olen muutattanut tuon uuteen koeputkeen. Niinku kille suositteli. :P

JuPe
08.06.2008, 13:41
Nyt on viikonsisällä tullut 2 työläistä, joten nyt pystyn kutsumaan tätä pesueeksi.. :D Ja samalla siirrän niitä toiseen koeputkeen koska tuo edellinen on niin likainen..

kille
08.06.2008, 16:28
Hyvä homma. ;)

Otahan taas kuvia. :)