PDA

Näytä koko versio : Vesi ei ota noustakseen siporexissa

Sivula
27.02.2008, 13:24
Siporeksini on takuuvarmaa sitä itseään. Kuitenkin, kun upotan jalan vesiastiaan ja odottelen päälle, vesi nousee ehkä juuri ja juuri muutaman sentin veden ylärajasta. Kun yritän syöttää lisää vettä kippoon, valahtaa vesi vain siporexin alaosaan ja valuu lattialle.

www.bofferi.com/rexi1.jpg

Mikä on syynä? Pitäisikö vesimassan suhteessa jalan kokoon olla isompi? Sahasin kuvassa olevan jalan puolet pienemmäksi, mutta nyt vesi näyttää imeytyvän vielä huonommin. Pitäisikö taas odottaa peräti yön yli? Vai pitäisikö minun tehdä vain hemmetin iso jalka hemmetin ison kupin kanssa? Tosin, en tiedä auttaako se mitenkään varsinaista nostetta. Laatta on aika suttuinen ja pölyinen, mutta sillä tuskin lienee mainittavaa vaikutusta asiaan.

Kenelläkään kokemuksia omien siporex-pesien kosteutuksesta?

Alkio
27.02.2008, 19:08
Hmm.. Jätät yön ylitse ja sitten katot, ajankanssa pitäisi kyllä imeytyä hiljalleen? :o

MaQa
27.06.2009, 21:14
Minulla ainakin kosteus lähti nousemaan siporex pesässä kun annoin sen olla.

Neutroni
30.06.2009, 06:25
Tuo kuva ei näy. Kyllä Siporex kostuu, kun annat sille aikaa ja huolehdit että vettä riittää. Siporex imee melkoisen osan tilavuudestaan vettä, siksi kostutuksen alkuvaiheessa vettä pitää lisätä ensin minuuttien ja myöhemmin tuntien välein, jotta pinta pysyy vakiokorkeudella. Itse tein tällaisen (http://www.muurahaiset.net/gallery/showimage.php?i=555&c=3&userid=240) ilmakehän paineella toimivan virityksen, joka pitää vedenpinnan vakiokorkeudella.