PDA

Näytä koko versio : Utelias kyselee

Anni
17.01.2008, 17:20
Elikkäs tässä nyt pitäisi ruveta muurahaisfarmariksi liskojen takia, ja olen täysin tietämätön muurahaisista (mulle saa pitää luentoja ;) )
:o

Mitä kaikkea mä tarvin murkuille ja mikä niille on paras asuinsysteemi?
Joo lajeilla on taatusti erilaisia vaatimuksia, joten laji johon tähtään on Pogonomyrmex californicus. Tietääkö kukaan onko näiden saatavuus minkälainen? Hintatasosta mitään hajua?

Kiitos :)

Shadown
17.01.2008, 19:51
Tilanne on sikäli aika toivoton, ettei kyseistä lajia äkkisiltään taida saada kuin amerikasta. En missään ole noita nähnyt myytävän, edes mitään muutakaan tuon suvun edustajaa.

Laji äkkiä katsottuna on jonkin sortin aavikkolaji, eli jos nyt oletetaan, että saisit jostain, niin aika lämpöistä ja kai melko kuivaa pitäs olla juuri tolle lajille.

Noin muutenhan olosuhteet ovat tyystin kiini lajin esiintymisalueesta sekä siitä mihin laji pesänsä rakentaisi.

Mokele
17.01.2008, 20:27
Uteliaisuudesta kysäisen, että oletko hankkimassa sarvikonnaliskoa?...vai oliko se pelkkä konnalisko.

Anni
17.01.2008, 22:29
Minulla on jo kaksi arizonalaista aavikkoliskoa Phrynosoma Platyrhinosta, ja luin että nuo muurahaiset sopivat niille parhaiten. Nyt pitäis sitten keksiä joku helpommin saatava laji, jonka saa pidettyä hengissä.. :o

Shadown
18.01.2008, 00:05
Mjoo varmaan noille sopisi jokin muukin sen alueen muurahainen tai muun alueen, mutta lähisukulaisiin kuuluva tai kenties loppupeleissä mikä tahansa muurahainen pienen totuttelun jälkeen.