Näytä koko versio : M: Hevosmuurahaiskuningattaria
Eli tänään oli täällä Pohjoisessa parveilupäivä. :D
Löysin 11 Hevosmuurahaiskuningatarta, joista 1 kuitenkin kuoli ottaessaan aurinkoa... :p :D :(
Elikkä kaikki 10 ois varmaan myynnissä... jtn. 5 € kpl. :)
Eli tänään oli täällä Pohjoisessa parveilupäivä. :D
Löysin 11 Hevosmuurahaiskuningatarta, joista 1 kuitenkin kuoli ottaessaan aurinkoa... :p :D :(
Elikkä kaikki 10 ois varmaan myynnissä... jtn. 5 € kpl. :)
Aika myöhään? Meilläpäin oli jtn 2-3 vk sitten.
No itse löysin eilen Camponotus Herculeanus pesän jossa oli 30-40 siivellistä vielä eli täällä ei vielä kaikki näemmä ole parveilleet mutta löysin tänään 2 x saman lajin kuningattaria yksinään kaarnan alla ja olivat pudottaneet siivet.
Juu..
Itse pääsin tänään todistamaan kun kuningatar pudotti siipensä. :D
Oli sääli kun piti sen jälkeen vangita se..
Voi teitä onnen pekkoja:D
Mistä näitä aloitelevia Hevosmuurahaiskuningattaria löytää? (Olen rannikolla.)
Itse löysin omalta pihalta. :D
Yksi oli tekemässä pesää vanhaan puiseen piha pöytään. :D
Ja loput oli kävelyllä.. :p
outoo täällä parveilu oli varmaan 3 viikko sit
No jos elät etelämpänä...
mutta silti ajattelin eron olevan vain max4 päivää
Onhan se nyt hyvänen aika paljon isompi säistä riippuen. Pohjoisessahan on ollut koko alkukesän paljonkin viileämpää, kuin etelässä.
Mä oon löytänyt 9 kuningatarta jois 7 sain kiinni.
4 oli lenkillä (maassa etti pesän paikkaa) 5 oli tehnyt pesän puuhun. Ja 2 pääs karkuun noista pesistä. :D
Jeps.. Aina ei voi onnistaa.. Itselläkin yks kuoli purkkiinsa, koska olin unohtanut sen aurinkoon... :(
Jeps.. Aina ei voi onnistaa.. Itselläkin yks kuoli purkkiinsa, koska olin unohtanut sen aurinkoon... :(
:eek: .....:D Rupesi naurattamaan kun luin. Ei pahalla, olen samanlainen itsekin, mutta toi nyt vaan on absurdia unohtaa lemmikki aurinkoon:p
Joo.. :D Olin tässä tietokoneen ääressä enkä sitten tajunnut kuinka kuuma siinä auringon paahteessa on. Kun vihdoin menin katsomaan purkkiin, kuningatar makasi selällään jalat kippuralla.. :( :(
PS. Löysin vielä myöhään eilen yhden kuningattaren lisää, joten myynnissä on 11 kuningatarta taas. :D Kannattaa ostaa.. Laatu murkkuja.. :p Pohjoisten olosuhteiden kovettamia sissejä. :p :D
Aloittavatko muuten munimisen ennen talvilepoa? Ajattelin ninmittäin ostaa kun aloittavat munimisen (varmasti ovat hedelmöittyneitä kuningattaria)
Kyllä ovat varmasti hedelmöttyneitä. :p
Näin itse kun yksi repi siipensä irti... Eikö se todista hedelmöittyneisyyttä? :)
Vois harkita jos myisin 5 eurolla 2 kpl, koska noita on niin paljon etten mitenkään saa kaikkia yksi kerrallaan myytyä.
Sitäpaitsi koeputkia ei riitä edes kaikille... :(
Taas löytyi 1... :)
Ostakaa nyt hyvät ihmiset, muuten hukun näihin!
En saa edes päästää niitä omalla pihalla vapaiksi..
Vanhemmat valittavat jotain että ne valtaavat koko pihan ja tekevät pesän meidän taloon. :mad:
Vanhemmat valittavat jotain että ne valtaavat koko pihan ja tekevät pesän meidän taloon. :mad:
No ei ne pihaa valtaa, mutta talon ehkä jos huonosti käy :). Ainakin jos on laho, eikä tarvii välttämäti edes olla.
Niin kyllähän ne talon valtaa jos on puutalo.
Meillä on vanha puutalo, ei silti laho...
Remontin aikana löytyi pari hirttä jotka Hevosmuurahaiset oli syöneet "poikki".
Vanha kuollut pesä onneksi, mutta jos olisi ollut tukirakenne nii ois voinu talo alkaa huojumaan.. :D
Meillä on vanha puutalo, ei silti laho...
Remontin aikana löytyi pari hirttä jotka Hevosmuurahaiset oli syöneet "poikki".
Vanha kuollut pesä onneksi, mutta jos olisi ollut tukirakenne nii ois voinu talo alkaa huojumaan.. :D
:eek: Huh! Onneksi ei ollut tukirakenteissa.
:) Ei ne kyllä kuivaan puuhun yleensä muuta. Mutta tietty poikkeuksia on. Tekis pilvenpiirtäjän puusta :D
Mistä näitä aloitelevia Hevosmuurahaiskuningattaria löytää? (Olen rannikolla.)
Meillä on mökki meren rannalla,Kävin yhessä rantakaupassa ja sen oven edessä kipitti kuningatar... :rolleyes:
Nyt se kuningatar on muninut jo..
Muurahaiset on vielä myynnissä!!!
Osa jo muninut..
Ostakaa poois! :D
alottelija
02.02.2008, 22:21
Taas löytyi 1... :)
Ostakaa nyt hyvät ihmiset, muuten hukun näihin!
En saa edes päästää niitä omalla pihalla vapaiksi..
No mä oon just alottelemassa ja vois harkita ostamista jos faija vaa sallii...mut pitää katella... pidä hyvää huolta
alottelija
02.02.2008, 22:23
Muurahaiset on vielä myynnissä!!!
Osa jo muninut..
Ostakaa poois! :D
voisin pistää sähköpostia tarjouksista jos osote näkyis...
Olen pahoilani, mutta minulla ei ole enää näitä kuningattaria.. :(
Piti päästää pois kun ne veivät kaikki koe-putkeni ja ei täälläkään tullut oikein tarjouksia... :(
Ehkä sitten ensi kesänä löydän uusia. :)