PDA

Näytä koko versio : Korkeasaari ja muurahaiset

Shadown
11.06.2006, 13:15
Korkeasaaressa on nykyisin terraarioissa muurahaisia. Lueskelin asiaa aluksi paikallisesta lehdestä. Mutta asiaa keskusteltaessamme Alkion kanssa hän löysi tämän jutun:

http://www.korkeasaari.fi/suomi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote_2006_terraariot.pdf

Alkio
11.06.2006, 13:17
Aika niukasti infoa tuossa on mutta todellakin voisin noita käydä tänäkesänä vilkaisemassa :).
Lehdenleikkaajistahan on kyse. En tiedä onko muita lajeja niillä tuolla, ihme jos ei ole sillä onhan monia muitakin todella mielenkiintoisia lajeja :).

rebecca
24.04.2008, 10:26
Onkohan nyt taas tyhmä kysymys, mutta muistaako kukaan sitä kylttiä siinä pesän edessä Korkeasaaressa? Mun mielestä siinä luki, että Attojen sotilaat on koiraita... Siis ei kai asia voi näin olla, vaikka siinä kyltissä niin lukisi? Pilkun n*****taahan tää on, mutta toisaaltahan tässä ollaan naisia..:D

Shadown
24.04.2008, 10:37
Ei ole kyllä mitään muistikuvaa mitä siinä luki. Väite on kuitenkin todennäköisesti väärä. Ei olisi myöskään ensimmäinen kerta, kun korkasaaressa on väärää tietoa.

rebecca
24.04.2008, 12:20
Ok. Kiitoksia:)

allu
28.05.2008, 15:53
en tiedä onko asiassa mainittu muussa yhteydessä mutta siellä on myös "vapaita"faaraomuurahaisia ollut kun olen katsellut terraarioiden viereen ja huomannut pienet murkut marrssimassa

rebecca
28.05.2008, 23:31
en tiedä onko asiassa mainittu muussa yhteydessä mutta siellä on myös "vapaita"faaraomuurahaisia ollut kun olen katsellut terraarioiden viereen ja huomannut pienet murkut marrssimassa

Mäkin oon käynyt seurailemassa nuita öttiäisiä Korkeasaaressa:) Siitä oli kai juttua ihan siinä "Faaraomuurahaiset"- aiheessa. Viime aikoina ovat kyllä vähentyneet sieltä Africasia-(vai oliko se Amazonia-)talosta kun niitä jossain vaiheessa oli ihan mahottomasti, tai sit se on vaan se, että kävin viimeksi maaliskuussa kattelemassa, eikä ne ehkä oo sillon niin aktiivisia...

Oikkuliininen
29.05.2008, 11:06
Mä en oo ikinä käyny korkeasaaressa... :o:(

Hankvei
29.05.2008, 14:41
Kanssii käydä korkeasaaressa jos se kiinnostaa. Mun mielest oli ihan hyvä paikka vaikka olinkin joku 6 vuotias kun viimeks käytiin. Käydään ehkä tänäkesänä siellä ja olis kiva nähdä mitä uutta siellä on:)

rebecca
29.05.2008, 17:14
Kanssii käydä korkeasaaressa jos se kiinnostaa. Mun mielest oli ihan hyvä paikka vaikka olinkin joku 6 vuotias kun viimeks käytiin. Käydään ehkä tänäkesänä siellä ja olis kiva nähdä mitä uutta siellä on:)
Korkeasaari on tosi nasta mesta, varsinkin viime vuosina siellä on panostettu monenlaisten eri alueiden lajistoihin ja enemmän uhanalaisiin lajeihin:) Jos tykkää eläimistä, kannattaa käydä;) (Atat löytyy sieltä Amazonia- ja Africasiataloa yhdistävästä maanalaisesta käytävästä, ihan vain vinkkinä:D)

Oikkuliininen
29.05.2008, 19:18
Porukat on joskus käyttäny mun broidin pentuna siälä kyl ja mä olin kuulemma mahassa... käyttihän ne sen joka paikassa muuallaki, mut mä oon joutunu käymää ite kaikissa vasta nyt "aikuisena"... vähän katkera, ei kai... mut täytyis kyl nyt mennä joku kerta, oman pojan kanssa... :):D olis silläki kattomista, ku pappa on häkkiin laitettu... :D:p:)

rebecca
29.05.2008, 23:27
Voin kyllä sanoo, ett paikka on muuttunu aika reilusti siitä ku sä olit mahassa:p

Oikkuliininen
30.05.2008, 10:26
Paljon mahdollista, en epäile yhtään... :) :D

Heka
29.06.2008, 18:47
Sillon kun mä kävin viimeksi siellä niin siinä Lehdenleikkaajamuurahaisten terraarion edessä marssi kyllä jotain pieniä nilviäisiä.:cool::D

Jare
29.06.2008, 20:48
Ovat saattaneet olla faaraonmuurahaisia.

Heka
30.06.2008, 12:21
Faaraonmuurahaisia? En ole koskaan nähnytkää Kai (?) :o

Jare
30.06.2008, 17:11
Ei niitä helposti näekkään. Ovat pienin muurahaislaji jonka tiedän.

SokeriMuurahainen
30.06.2008, 17:45
FaaraonMuurahaiset?`Eikös ne ole vähän punertavia? :)

Jare
01.07.2008, 12:37
No kyllähän niissä on jotakin punertavaa varmaan. Näissä olisi muutama kuva faaraonmuurahaisista:

http://bio.kuleuven.be/ento/photogallery/study_organisms/ants_pharaos_ant.jpg

http://www.entm.purdue.edu/entomology/urban/new_urban/images/catina_pics/pharaoh_ant_picture.jpg

http://www.entm.purdue.edu/entomology/urban/new_urban/images/catina_pics/Pharaoh_ants_sugar.jpg

Kuvien laatu ei ole mikään paras..