PDA

Näytä koko versio : Fiktiota ja faktaa suomeksi

rebecca
17.05.2007, 14:28
En nyt tiedä onko tää tyhmä idea, mutta kun en ole oikein löytänyt keskustelua tälle aiheelle (paitsi fiktiiviselle) ajattelin aloittaa taas uuden aiheen... Eli siis kun itse olen niin menetetyn intohimoinen lukija; aloitan aamun lukemalla ja lopetan illan lukemiseen, niin "etsintäkuuluttaisin" muurahaisiin liittyviä kirjoja:) Ite oon yrittänyt löytää kirjoja muurahaisista suomeksi, mutta suhteellisen vaatimattomin tuloksin...
Oma innostus lähti Bernard Werberin 'Muurahaiset' - kirjasta.
Sitte piti lukea jatko-osa 'Muurahaisten kapina' :p
Nyt rämmin kirjastosta löytämääni tietokirjaa läpi; Hölldobler&Wilson - 'Muurahaiset'.
Toi viimenen on kyllä tosi kattava ja selkeä kirja muurahaisista sekä kaiken lisäks kirjotettu mielenkiintosesti. Kannattaa lukea! Jos joku tietää mistä vois lukea enemmän näistä maailman pienistä valtiaista, niin kertokaa ihmeessä!

jp
17.05.2007, 14:49
Nyt rämmin kirjastosta löytämääni tietokirjaa läpi; Hölldobler&Wilson - 'Muurahaiset'.
Tuo on kyllä alan perusopus, jonka pohjalta monen kiinnostus muurahaisiin ja varsinkin niiden kasvattamiseen on alkanut. Minunkin ensimmäinen yhdyskuntani asui tuon kirjan ohjeiden mukaan valettussa kipsipesässä. Juuri muuta tietoa ei sitten olekaan muurahaisista saatavilla suomeksi. Tilanteen korjaamiseksi aloitimme MuurahaisWikin (http://www.muurahaiset.net/wiki/) kirjoittamisen, tervetuloa sinne mukaan kirjoittelemaan.

rebecca
17.05.2007, 14:51
voi ei:( mä kun toivoin...

jp
17.05.2007, 14:59
Lisää luettavaa löytynee luontoon ja tieteeseen keskittyneistä suomenkielisistä lehdistä, joten niitä sitten kirjastoon selailemaan. Kootusti ei taida olla mitään merkittävää saatavilla.

Samuel
17.05.2007, 15:00
Uusimmassa suomenkielisessä National Geographic -lehdessä on artikkeli muurahaisista. :)

Mokele
17.05.2007, 19:02
Jos joku näkee Hölldobler&Wilson - 'Muurahaiset' kirjaa myynnissä suht halpaan hintaan Helsingin alueella tai nettikaupoissa niin ilmoitelkaa:D .

rebecca
17.05.2007, 22:11
Jos joku näkee Hölldobler&Wilson - 'Muurahaiset' kirjaa myynnissä suht halpaan hintaan Helsingin alueella tai nettikaupoissa niin ilmoitelkaa:D .
Ite menin nettiin ja kattelin googlesta ihan vaan "Hölldobler, Wilson; Muurahaiset myynti". Tärppää kyl suht nopeesti, kun sieltä löytyy antikvariaattiset ja yksityisiä ihmisiä. Tietty jos uutta haluu, voi halvalla saanti olla vaikeempaa...;)