Näytä koko versio : Tietoa lasius niger (mauriainen)
Haluaisin vastauksia näihin:
- Pesän kosteus (%)
- Munien kehittyminen muurahaisiksi
- Talvilepo (kk) + (missälämpö tilassa)
Ps ´muihinkin tärkeisiin kysymyksiin voi vastailla
Tään olis voinu tehdä tonne yleistä muurahaisista. :)..
Vastailen noihin jahka kerkiän, nyt töihin.
Alkiolla ollut ilmeisesti kiireitä, joten koitan itse vastailla. :-)
1) 50%
2) Lämpötilasta riippuen 6-9 viikkoa.
3) 4-5kk, n. 5°C asteessa.
Hyvä valinta aloituslajiksi, koska viihtyy lähes kaikentyyppisissä keinotekoisissa pesissä. Ravinnoksi kelpaa sokerivesi ja pienet hyönteiset.
Ps. tämän aiheen voisi siirtää Muurahaisten kasvatus & tutkimisen alle.
Pystyykö Lasius Niger Kuningatar elämään 6,5 mm pitkässä koeputkessa joka on 1,2 mm leveä ???
Tarkoitatko nyt senttejä vai ihan oikeasti millejä? Jos millejä, niin eihän se poloinen edes mahdu sinne. :)
Eikun siis senttejä kirjotin väärin.
Niin siis voiko Lasius Niger kuningatar elää sellaisessa?
Ja vielä että kuinka kauan kestää että kuningatar rupeaa munimaan????
Tuntuu viihtyvän pienemmässäkin koeputkessa, joten kyllä. Kuningattaren pitäisi rueta munimaan...heti, mutta munat ovat sen verran pieniä, että niitä ei välttämättä näe paljaalla silmällä. Muutaman päivän päästä näkee kyllä onko kaikki OK.
Toistaiseksi. Kuningatar vain kävelee putkessa ja siivoaa ja juo vettä :-[
Kärsivällisyyttä. :)
Laita koeputki pimeään ja tarkista viikon päästä tilanne uudestaan.
OK. Minulla on nyt 2 lasius niger kuningatarta pienissä koe putkissa.
Saisiko kukaan otettua kuvaa Lasius Niger kuningattaren äskettäin munitusta munasta? Minun kuningattaerni putkessa on vain joku tosi pieni pieni toukan tapainen juttu :-\
Minun kuningatar pesi itseään päivän verran ennen kuin innostui munimaan...mikä neiti! :D Jos putkessa on "joku tosi pieni toukan tapainen juttu" niin se varmaankin on toukka, kyllä se siitä ja muutaman viikon päästä saat varmasti varmuuden onko kyseessä mauriainen.
Nyt kuningattareni on muninut 2 munaa ja toinen kuningattaristani asuu lasi purkissa jossa on multaa.