Näytä koko versio : Messor barbarus
Nipletius
30.04.2007, 14:52
Voiko niin tehdä noiden kanssa, niin että ostaa kolonan ja ostaa lisää kuningattaria ja lisää ne yhdyskuntaan? Ja kuinka kauan kestää että pelkkä kuningatar pääsee alkuun?
Näyttäs olevan tuo laji monogyninen laji, joten siitä vaan, jos haluut tapattaa kuningattaria. :D
Riippuu ihan olosuhteista kuinka nopeasti kuningatar alkaa tuottaa jälki kasvua.
(enimmäkseen lömpötilasta ja ravinnosta):)
Itsellä on nyt ollu M. Barbarus kuningatar pari viikkoo ei vielä yhtää työläistä, mutta toukka vaiheessa on ensimmäiset kehittymässä. Varmaa vielä toiset pari viikkoa menee että työläiset valmistuu. :) nii ja lämpötila mulla on ~24 astetta.
Nipletius
30.04.2007, 20:15
Joo, no kiitos. Mä en oikee ymmärrä mitä noi monogyninen, polygoninen yms. tarkoittavat.
-N
Eikö monogynisillä lajeilla ole yksikuningatar ja polygynisillä useampi kuningatar.
:) nii ja lämpötila mulla on ~24 astetta.
No mitä oon nyt lukenut niin M.Barbaruks:elle suositeltaisiin noin 25-30 astetta :)
Niin tuo lämpätila joka sulla tuolla on niin eiköhän viikon parin päästä ala tapahtumaan.
Nipletius
01.05.2007, 10:17
Täytyy varmaan ostaa tollanen kuningatar tai kolona. Vielä toi työläisen, "sotilaan" ja kuningattaren koko kiinnostaisi.
Tässä antstoren arvioita
http://www.antstore.net/antdb.php?entry=30 :D
Semmonen kysymys olisi, että kuinka helposti nää Messorit kerää punkkeja yms loiseläimiä pesäänsä. Ajattelin vain, et jos ne raahaa ne siemenet esim. siporex pesään ja sit ne kerää kosteutta siporexin pinnasta. Niin eikös siihen aika nopeesti voi tulla punkkeja sitten. Kekomuurahaisten kanssa oli aina punkkiongelmia. Just sen takia et pesässä oli hirveesti kaikkea orgaanista ainetta. Oisko kellään kokemuksia? hmm.. :eek: