Näytä koko versio : Acromyrmex spec.
Olisi nuo Acromyrmexini kaupan terraarioineen päivineen, koska tuo firma ei ostakkaan noita joille varasin nuo. Pitäisi muuten itselläni, muttei ole tilaa eikä varaa ostaa heti perään Attoja muuten.
Kauppaan siis kuuluu koko terraario kaikkineen lämmittimineen ja valaisimineen. Ainoastaan nouto onnistuu sattuneesta syystä. Voisin itse tuoda, jos olisi oma auto.
Hintaa koko hoidolle on 350 euroa.
PS. Pidätän oikeuden valita ostajan, koska haluan noiden myöskin tulevaisuudessa tulevan toimeen.
Pesue ei ole enään myynnissä. Atat voi tulla hyvinkin pian ja jaan Acromyrmexien terraarion Attojen kanssa, eikä ole enään pahemmin aikaa alkaa tuosta terraariosta luopumaan ja rakentelemaan tyhjästä uuttakaan.
Acromyrmexit voi tulla myyntiin uudestaan myöhemmässä vaiheessa, jos tai kun Atat onnistuvat ja ne alkavat kasvamaan pesueina toistensa tielle.
Onpa hieman omituista, varaavat murkkuja mutteivät ostakaan, vaikka sulla olisi kaikki valmiina.. Melkeinpä hukkaan meni rahat, tosin onhan noi acrot ihan hienoja =)
Ne varasi tyyliin "Mulle ensin". Otin alkujaan tietoisen riskin, ettei ne ihan varmaksi ostakkaan niitä. Oli tiedossa vain mielenkiinto ostaa nuo jos siltä tuntuu vielä vapun aikana.
Ajattelin josko tämän pesueen laittas takas myyntiin. Pesue on jo sen verta iso, että hintaa ajattelin nostella. Hinnaksi tuumailin 150-200 euron luokkaa (Pelkät murkut).
Tällä hetkellä nuo ovat sellaisessa askissa, että voisin myydä nuo murkut pelkän tuon askinsa kanssa missä ne asustelevat. Terraarion voin toki myydä samalla varusteineen. Hinta on silloin 400-450 euroa murkkuineen.
Muurahaisia en postita.
Noniin tytöt ja pojat. Ostekee murkkuja!. :)
Eikö nyt ketään ole kiinnostunut näin hienosta lajista? Pesue on isokin ja hyvin hoideltu tähän asti. :)
muuten kyllä mutta rahat vähä lopussa ja saisin kuitenkin tapettuu ne :(
Nipletius
21.06.2007, 14:27
Sama juttu ku miksalla:mad:
Uskoisin, että noi on aika vaikeita tappaa kyllä jos niitä pitää noin miten itsekkin olen pitänyt. Lehtiä vain tuohon mullan päälle, niin ne tulevat hyvin toimeen.
Raha on tietysti isompi ongelma. :(
Jos kiikarissa on Atat, niin suosittelen ehdottomasti, että alkuun hankkii Acromyrmexejä ja harjoittelee niillä. Ihan voin kokemuksesta sanoa.
oke =) ilmeisesti niissä on sitte eroa huomattavasti
oke =) ilmeisesti niissä on sitte eroa huomattavasti
Näytti olevan. Acromyrmexit esim. pysyvät tuossa mullan päällä jos niillä on vain leikeltävää. Atat taas vaeltelivat ympäriinsä lehdistä huolimatta ja tippuilivat veteen. Myöskin kuningatar tuntui elävän aika omaa elämää Atoilla. Kaiveli tosiaan itsensä ihan omaan kuoppaan työläisistä erilleen.
Atat siis tarvitsevat "turvallisemman" järjestelyn sijoituspaikaksi. Sieni tuntuu myöskin olevan paljon herkempää kuolemaan Atoilla, kuin Acromyrmexeillä.
Kunhan Attojen pesue tuosta nyt kasvaa (Kun kasvatustapa on nyt hanskassa), niin koetan siirtää ne sitten johonkin hienompaan systeemiin.
Haluisin kuitenkin Acromyrmexeistä eroon. Ei ole oikein inspistä niitä kasvattaa kun ne alkavat pian viemään tilaa paljon, koska sienen kasvuvauhti on nyt sellasta luokkaa, että luulen taas pian tulevan vastaan isomman sijoituspaikan haaliminen. Jos pidän kahta leikkaajaa, niin alkaa olemaan tilan kanssa ongelmia.
okei =) noi atat on mielen kiintosempia ainakin omasta mielestä kun ovat sen verta isompia kuin nuo toiset . joo tila ongelma on aina :D
Noh ei nuo paljoakaan isompia ole, varsinkaan jos laskee pesueiden keskiarvoja.
Acromyrmexeillä isoissa yhdyskunnissa isoimmat työläiset on kai sitten jo 15->mm riippuen lajista. Tokihan joukkoon kuuluu pienempiäkin työläisiä.
Atoilla taas sotilaat on luokkaa 15->mm ja niitä on loppupeleissä aika vähän ja tietojen mukaan ainakana sexdenssit ei tuota niitä kuin vasta joskus kun pesueessa on vähintään 10 000 työläistä. Tosin sotilaat on sitten massiivisia atoilla, kuten työläiset noin muutenkin. Tollanen yleinen kokoluokka taitaa olla Atoilla lähempänä senttiä, kuin 1,5 senttiä.
Jos taas laskee ihan kaikki kastit (Ne pienimmät sieltä pesästä sientä hoitamassa), niin ollaan varmasti alle sentin keskiarvossa, koska pienin kasti on kooltaan noin 2mm. Pelkästään 2-10mm haarukkaan Atoilla kuuluu ainakin 2-3 eri kastia, jotka ovat kiinteitä, toisin kuin Acromyrmexeillä. Acromyrmeillä ei ole varsinaisia kasteja ainakaan fyysisesti. Ilmeisesti niillä on kuitenkin (Samannäköisyydestä huolimatta) eri tehtävät eri työläisille.
okei =) tiedän taas enemmän . mut eikös kuningattaressa ole eroa kuitenkin jonkin verran. atoillahan kuningatar on todella iso
Totta. Atoilla kuningatar on ~30mm, kun taas Acroilla puhutaan reilusta sentistä. Tosin heittojakin on lajista riippuen.
tätä vähän muistelinkin :) että koko eroa on. onkos atat kovin kiivaita puolustaa pesäänsä vaikka olisi pienenpi populaatia ??
Ei ainakaan pienet. Jos niitä häiritsee tossa maanpinnalla, niin koloonsa meni (Sillon kun niitä tossa mullassa yritin pitää). Acromyrmexeilä sama meininki. Tosin Acrot sitten iskee takaisin jos alkaa kaivamaan pesää.
Isommat Atta-pesueet ainakin pitäisi olla kiivaita iskemään kimppuun pesän tuntumassa.
ei varmaan mikään laji ole pienenä populaationa kovin kiivas vai ?? :) ku ainaki uusi yhdys kuntani on todella arka . pysyvät koe putkessa ja ovat tukkineet sen. vähän aiheen vierestä meni
Noh, Toi Acromyrmex-pesue on jo 50-100 työläisen pesue.
sellanen kivan kokoinen on sitte.
Jep ja pitäs päästä eroon, ettei kasva enempää, ettei tarvitse lisää panostaa itse.
minulla taas olisi tilaa mutta ei rahaa tai kokemusta saati sitten vanhempien lupaa:(
Ai täällä on muitakin joiden ihanat vanhemmat lupaa vetää muurahaiset vessanpöntöstä alas jos niitä ilmestyy kehiin:p Itse muuten harkitsisin vakavasti näiden ostamista, kun nyt on töitäkin löytynyt, eikä raha ole suurin kysymys.
nimimerkillä *mutsi kilahtaa aina kun mainitsen muurahaiset*
Voin kyllä luvata, ettei noi karkaile tuolta terrasta JOS niitä pitää samalla tavalla kuten minäkin, eli saarrettuna vedellä. Noi kyllä kykenee uimaan tossa vedessä ja kun siirtelin noita tohon isompaan astiaan, niin hädissään jokunen uikin veden yli ja kiipeili terraarion seinillä. Mutta noin normitilanteessa en ole nähnyt ainuttakaan ylittäneen vettä. Jokunen tosin aina välillä veteen hukkuu.
Joten eipä tossa nyt ole vaaraa, että ne säntäilisi pitkin asuntoa, joka varmana tossa vanhemmilla se suurin fobia on.
Totta.
a) Muurahaisten karkailu ON helppo estää
b) 99% muurahaisista ei ole vähimmässäkään määrin vaarallisia vaikka muutama pääsisikin karkuun
c) ...miten helvetissä vakuuttaa ketään asiaan vihkiytymätöntä a):n ja b):n suhteen!? :D
rebecca kokeileppa samaa kikkaa kun minä aluks vanhemmat ei halunnut yhtään muurahaista taloon onnistuin sala kuljettamaan sisälle l.niger kuniggattareni jolla oli munia laitoin näkyville vitriiniin ja kun se siellä oli viikon ollut äiti näki sen sanoin sille että viikon se tuolla on jo ollut mutta eipä oo yhtään karannut niinpä sain pitää sen siellä:D
"99% muurahaisista ei ole vähimmässäkään määrin vaarallisia vaikka muutama pääsisikin karkuun"
yep niin kauan kun kuniggatar eipääse pakoon työläisten kera ja tee pesää taloon niin kaikki on kunnossa:D
rebecca kokeileppa samaa kikkaa kun minä aluks vanhemmat ei halunnut yhtään muurahaista taloon onnistuin sala kuljettamaan sisälle l.niger kuniggattareni jolla oli munia laitoin näkyville vitriiniin ja kun se siellä oli viikon ollut äiti näki sen sanoin sille että viikon se tuolla on jo ollut mutta eipä oo yhtään karannut niinpä sain pitää sen siellä:D
"99% muurahaisista ei ole vähimmässäkään määrin vaarallisia vaikka muutama pääsisikin karkuun"
yep niin kauan kun kuniggatar eipääse pakoon työläisten kera ja tee pesää taloon niin kaikki on kunnossa:D
Itse asiassa oon aikeissa tehdä ton:) , kun muurahaiset on huomaamattomia, hajuttomia (mitä mä oon ymmärtänyt) ja vaarattomia, toisin kuin joku raivohullu kissa, sotkevat ja äänekkäät undulaatit tai joku hel***in marsu joka pitää yöt läpi jumalatonta ääntä ja kolinaa (miten niin pieni eläin voi olla niin äänekäs?!).
... tietty lajeissa on eroja (ennen kuin joku siitä huomauttaa:p ), mutta ne lajit mitä mä kaavailen on sellasia alottelijan "helppoja" lajeja enemmänkin.
Niin, lähinnähän se on siitä kiini miten murkkuja pitää. Tuo minun tapani vie paljon tilaa miten näitä Acromyrmexejä pidän. Noita kyllä vois pitää ihan jossain pienessä umpinaisessa askissakin jossain nurkassa, kuten nyt pidän Attoja.
Tietysti jotkut lajit aika paljon sanelee miten niitä on pakko pitää.
...toisin kuin joku raivohullu kissa
No, no! Eipäs nyt ihan mauttomuuksiin vajota! ;) Ei pidä käydä kisujen kimppuun :P
No, no! Eipäs nyt ihan mauttomuuksiin vajota! ;) Ei pidä käydä kisujen kimppuun :P
mauttomuuksiin rebecca sanoi vaan totuuden kissat yleensä on raivohulluja:D
ChetuNat
02.07.2007, 16:12
Mun kissa ei ainakaan oo raivohullu, hyvä että se jaksaa edes kulkea sohvalta ruokakupille :D
Mun kissa ei ainakaan oo raivohullu, hyvä että se jaksaa edes kulkea sohvalta ruokakupille :D
se nyt riippuu iästä:D tai sit on aika rapakuntonen nuorekskissaks:D
Joo tsorge. Täällä vaan välillä menee hermot, kun ei voi ääneen myöntää että haluaa muurahaisia, kun kaverit yrittää pyörtyä saman tien. *naiset ei aina tykkää söpöistä ötököistä :p
Nyt rohkeasti ostamaan Acromyrmexit pois. Alkaa pesue olemaan jo kokolailla iso ja pitäs toden totta saada nurkista pois.
ChetuNat
06.07.2007, 20:29
Saa nähä nyt ku ollaan lähössä muutenki käymään Tallinassa, niin jos sais tarpeeks kasaan niin sitähän vois koukata paluumatkalla tekemässä pisneksiä ;)
Ostaisitko koko helahoidon, eli terraarionkin?
Meinaan, jollet osta, niin sitten pitäs kai suunnitella miten ton kipan fiksusti saisi kuljetettua.
Suoisttelen kyllä ostamaan koko hoidon. Alkuun kannattaa noita pitää noin kuten itsekkin pidän ja siihen kuitenkin tarvitset terraarion lämmittimineen ja valoineen.
ChetuNat
07.07.2007, 02:24
Muuten kyllä, mutta kun ei ole tarpeeksi rahaa koko helahoidolle kun yli 400€ maksais.
muutenki löytyy lämpömatto ja terraarioita omastakin takaa.
Lämpömatto on riittämätön tohon hommaan.
ChetuNat
07.07.2007, 16:46
sitten tuskin lähen riskeeraamaan, kun enhän nyt halua kalliilla ostaa hienoa lajia ja sitten tapattaa sitä, joten jätänpä tämän sitten jollekkin muulle ostettavaksi.
Noh eipä toi vedenlämmitin maksa kuin jotain 15 euroa. :D
Noi lämpömatot on vaan niin älyttömän kalliita suhteessa hyötyyn, mutta "kunnon" lämmittimet sitten todella halpoja.
Niinkuin Shadown jo sanoikin, niin vedenlämmittimet ovat halvempia kuin lämpömatot. Ja kyllä sille lämmittimelle aina jotain muuta hyötyä löytyy
tosiaan en itsekkään jättäisi ostamatta jos se riippuu noin 15eurost
Laske kato hintaa nii kysyntää tulee.. :) :p
ChetuNat
19.07.2007, 15:18
Niinpä. näyttää kaikilla olevan suurin kompastuskivi tuo hinta.
Niin,yksivaihtoehto on tietysti ostaa ne Saksasta ja katsoo mitä saa ja mihin hintaan.
Tällä hetkellä Saksasta saisi Gerhardilta Attoja ja kokemuksesta voin sanoa, että tohon 180 euroon voi lisätä satasen vähintään, että pääsee edes alkuun jollain muutaman työläisen pesueella.
En minä tässä mitään mauriaisia ole myymässäkään.
Edittinä sen verta, ettei Gerhardilta saakkaan kuin tuon ison pesueen, joka luultavasti maksaa jo 200-300 euroa, että siitä vain rohkeasti ostamaan ikiomat leikkaajat ja väsään terraan. :D
Antstoressa on noita "satkun" leikkaajia, mutta näyttää aika pahasti saldo nollaa ja talvella kun niitä on, niin niitä ei Suomeen lähetetä. :D
Lisäksi ne pesueet on todella pieniä.