PDA

Näytä koko versio : Broileri

ReNiki
29.12.2011, 03:30
Onko kukaan koittanut antaa raakaa tai kypsennettyä broileria muurahaisille? Katsoin youtuubista videota, jossa Messor barbaruksia syötettiin kypsennetyllä broilerilla. Söivät sitä kuin hullu puuroa. :D Itse ajattelin kokeilla, jahka murkut saapuu. Säästää nimittäin rahaa ja vaivaa taas iha kivasti jossei tarvi ostaa ylikalliita sirkkoja yms. eläinkaupasta. Paketti maustamattomia broilerinsuikaleita kaupasta, sitten pakastaa, ja suluttaa aina vain sen verran mitä tarvitsee. :D Toivoisin, et muutkin kun minä kokeilis. Koska muurahais lajeja on monia. Ja mieluiten sitte sekä kypsennettyä, että raakaa.

Tuloksia sitten vaikka tähän ketjuun... :)

Jusalak
29.12.2011, 16:38
En ole, mutta siitepölyä vois kokeilla. World-of-Ants myy, ja saa sitä varmaan Suomestakin. Mehiläiset ruokkivat sillä toukkansa, joten sitä vois kokeilla murkuillekin.

ReNiki
29.12.2011, 17:18
Luontaistuotekaupoista saa ainakin mehiläisten siitepölyä. :)

sinineoni
29.12.2011, 21:22
Tulipa muuten tämmönen pöllö juttu mieleen, että eikös noissa ulkoa löytvissä kuivissa heinän
korsissa ole vielä siemenet kiinni, eli jos niitä kävis pari kortta keräämässä ja laittas tonne murrkuterraarioon, niin sais noi miun Hesperiukset ite käydä keräämässä siemenet ja ovat varmaan oikeen kokosiakin.

ReNiki
30.12.2011, 17:18
Kesällä vois olla hauska kerätä voikukan siemeniä eli "laskuvarjoja" ja laittaa niitä messoreille. :)

ReNiki
06.01.2012, 04:53
Verimuurahaiset meni ainakin ihan sekasin heti kun annoin niille kypsennettyä broileria pienen palan. :D

http://i5.aijaa.com/t/00122/9307160.t.jpg (http://aijaa.com/001229307160)

ReNiki
06.01.2012, 05:02
Ensimmäinen Messor hesperius työläinen joka löysi palasen broileri nappasi sen nopeasti suuhunsa ja lähti juoksemaan kohti pesää. Mitä helvettiä ei broileri nyt näin hyvää ole??? :D Enno ikinä nähny tämmöstä reaktio muurahaisissa. :D

http://i7.aijaa.com/t/00551/9307166.t.jpg (http://aijaa.com/005519307166)

AkSu
08.01.2012, 17:05
Täälläkin tuli testattua broileria noille messor cf barbaruksille,
menivät ihan sekaisin tosta, aina kun palaa kuljettanut ohitti toisen muurahaisen ohitettu sekosi hetkeksi myös :D
pitäneen jatkossakin antaa välillä vähän broileria noille.
(tarkennus, kypsennettyä kanaa annoin)

sinineoni
09.01.2012, 00:54
Hitsiläinen pitäskö kanssa hommata pieni paketti maustamatonta broilerin lihasuikaletta ja tarjota itikoitten sijaan välillä noille Hesperiuksille tuota?:D

ReNiki
09.01.2012, 02:03
Pitäis. Itse ajattelin et keitän tai paistan varmaan ne suikaleet ja pakastan. Riittää ikuisuuksiks yks tommonen paketti. Ainakin tässä vaiheessa kun porukat on pieniä. :)

unelmasirpaleena
10.01.2012, 23:44
eilen ostin paketin ja olis siitä tarkoitus kokeilla mitä kutojat ja erectukset tykkää. raportoin siis lisää huomenna.

ReNiki
11.01.2012, 20:10
Tuli annettua murkuille tänään mehiläistensiitepölyä. Eikä todellakaan kyllä sovellu ainakaan minulla oleville lajeille ruuaksi. Verimuurahaiset saivat tajuttoman raivokohtauksen siitepölyhiukkasista samoin punahevosmuurahaiset. Messorit taas kantoivat hippuset suoraan kaatopaikalle. Ilmeisesti noissa siitepölyhiukkasissa on sitten jotain mehiläisten hajua tai feromoneja, jotka antavat muurahaisille vaikutelman vihollisesta tms. En tiedä. Ravinnoksi ei kuitenkaan kelpaa. :)

Shadown
11.01.2012, 21:08
Eikä todellakaan kyllä sovellu ainakaan minulla oleville lajeille ruuaksi. Verimuurahaiset saivat tajuttoman raivokohtauksen siitepölyhiukkasista samoin punahevosmuurahaiset. Messorit taas kantoivat hippuset suoraan kaatopaikalle. Ilmeisesti noissa siitepölyhiukkasissa on sitten jotain mehiläisten hajua tai feromoneja, jotka antavat muurahaisille vaikutelman vihollisesta tms. En tiedä. Ravinnoksi ei kuitenkaan kelpaa. :)

Kohdat on lihavoitu, joita ei kannata lukea nestettä suusta. Sain (Kuten ReNiki sanoisi) tajuttomia naurun hörähdyksiä lihavoitujen tekstien kohdilla.

Anteeksi purkautuminen, oli vaan niin kivaa.

unelmasirpaleena
11.01.2012, 21:28
broileri kelpaa todella hyvin kutojille kuin myös erectuksille. :) joten ei voi kuin suositella kaikille koska hyvä hinta/laatu suhde :)

sinineoni
12.01.2012, 10:22
Kannattaako toi broileri sitten kypsentää, vai onko sillä mitään väliä antaako raakana tai kypsänä?
tosin saavat varmaan kypsää lihaa paremmin syötyä.

ReNiki
12.01.2012, 18:59
Raaka ois tietty aina parempaa, mutten tiedä kykeneekö muurahaisten leuat raakaan broileriin. Kai sekin saattaa riippua muurahaislajista ja sen ominaisuuksista. Itse ajattelin tosiaan kypsentää.