Näytä koko versio : Pesiä kouluihin
Olen tässä miettinyt että, jos saan kiinni itselleni yli määräisiä kuningataria niin voisin lahjoittaa ne Jns Norssille. Saisivat kaikki alakoululaiset ihailla niiten toimintaa.:rolleyes:
Mitäs sanoisitte?? :confused:
Ja saisi foorumikin mainostusta!! :D
Kyllähän kouluissa usein on biologian luokissa ja luokkahuineissa erilaisia akvaario- ja terraarioasukkaita, niin miksei myös muurahaisia? Ehdotat vain koulun alettua ideaasi jollekin opettajalle, niin voitte selvittää minkälaiset mahdollisuudet kyseiseen projektiin koulullanne on.
Taitavat kuolla stressiin kun kaikki tökkii niiden pesää... Pitäisi olla jokin helppo laji ja siellä saisi olla jokin isompi kolonia.
Niin...mut kai se siitä jos laittaa kauvemmas ja kuningataren erilliseen kammioon. :D
Itse vein yhen oman CD-kotelo pesän luokkaani kun olin kutosella. Ei se kovin hyvin mennyt, luokan kiusaajat vain heiluttelivat pesää ja pudottelivat sitä lattialle.
Ehdotin biologian opettajalle ennen kuin ysiluokka loppui, että voisin hommata kouluun toimivan muurahaispesän.
Hän ei oikein innostunut ideasta jostain syystä.
Mua ei kiusata vaikka olenkin luokan "hikari".
Olen saanut "kesyttettyä" luokan kiusaajat!!! :D
Näin se vaan menee että äly voittaa lihakset!! :)
Ei ne lihakset tee kiusaajaa vaan luonne. Tuntuu vain mahdottomalta levittää harrastusta kun 80% ihmisistä on puupäitä.
On myös ymmärrettävä se, ettei kaikkia yksinkertaisesti kiinnosta muurahaiset/hyönteiset. :D
Muura-muurahainen
12.07.2011, 15:41
Niinpä, ei lihaset tee kiusaajaa. Kutosella luokan kiusaaa oli niin hintelä kaveri että kuka vaan olisi voinut hakata sen. Ongela oli se että opettajan läsnäollessa oltiin enkeli mutta kun opettajan silmä vältti (eli usein) niin helvetti pääsi valloilleen. Kerran kun tämä rotta tuli hakatuksi niin ei voinut kuin nauraa tälle. Tosin seuraus oli kaikille mukana olleille puhuttelu ja lähes kaikille jälki-istuntoa. Mutta nyt meni asian vierestä. Meillä on nykyisessä koulussa biologian luokassa vaikka mitä. Eli siellä turvassa oleva muurahaisyhdyskunta olisi varmaan ihan mielenkiintoinenkin.
Meidän koulussa ei ole mitään eläviä "lemmikkejä", eikä sinne tuskin tulekkaan mitään sellaista.:(
No tässä on meidän tekemiä videoita. Eikä ope ollut sillon paikalle. Tehtiin yli6 videoo. Nyt osa ei näy koska mä aijon parantaa niitä niin kestää väähän aikaa. :)
unelmasirpaleena
13.07.2011, 23:16
Mitä videoita ja missä?
Ymmärrän miksi ei tullut paikalle.
Ai niin se osoite: www.youtube.com/parkourrantakyla
Taidan raahata noi lignit kesän jälkeen kanssa luokan perille. :D Itseasiassa voisin tehä lopputyön niistä. ^^ Hyvä syy olla keskittymättä tunteihin ja katsella muurahaisia kaikki päivät! :D
Muura-muurahainen
14.07.2011, 21:18
Ai niin se osoite: www.youtube.com/parkourrantakyla
...Miten tämä liittyy mihinkään tässä aiheessa?
unelmasirpaleena
14.07.2011, 22:47
En edes katsonut ja sanon vain että ketää tuski kiinnostaa kourinta videot murkkufoorumilla....
Oishan se aika kivaa että ois tommonen muuraispesä luokassa.:D