PDA

Näytä koko versio : Messorien ravinnoksi kelpaavat siemenet?

ReNiki
11.06.2011, 23:47
Tietäiskö joku mistä siemenistä noi messorit erityisesti tykkää ja mitä ei esim. missään nimessä niille kannata antaa? Mistään ei tunnu oikein löytyvän listaa mitä niille voisi antaa. :)

Alkio
11.06.2011, 23:56
Ei mitään siemeniä joissa on myrkkyjämiä tai lisäaineita.

Linnunsiemenet käyvät hyvin, pienikokoiset on ehkä helpompia kannettavia. (Vrt. auringonkukan siemenet..)

Jos olet ahkera niin voit käydä ihan luonnostakin keräämässä ja testata mitkä maittavat. Siinähän olisi hyvää tutkimisen aihetta, vaikka yhdellä paketilla kaupan siemeniä pärjää varmaan iäisyyden. ;)

Kokeilitko searchia käyttää? Löytyy jo kasapäin aiheita messoreista, mistä varmasti löytyy monia vastauksia tuleviinkin kysymyksiin ja tuohon :D: http://www.muurahaiset.net/search.php?searchid=134129

ReNiki
11.06.2011, 23:59
No aattelin just noit auringonkukan siemeniä, sais helposti kaupasta, mut jossain sanottii ettei murkut jaksa pistää palasiks niitä. Tosiaan myydäänköhän eläinkaupoissa jotain linnunsiemen paketteja.. hmm. Ei oo ikinä ollu lintuja lemmikkeinä nii ei osaa tämmösiäkään ajatella prkl. :D

EDIT: kiitti linkistä. (hain ite pelkällä "Messor" sanalla nii tuli paljon randomimpaa settiä....)
EDIT: Pienellä tutkimisella ja oikeilla hakusanoilla: Ruohon siemenet ja peipoille tarkotetut sienmenet eläinkaupasta ovat hyviä.

Alkio
12.06.2011, 00:23
No aattelin just noit auringonkukan siemeniä, sais helposti kaupasta, mut jossain sanottii ettei murkut jaksa pistää palasiks niitä. Tosiaan myydäänköhän eläinkaupoissa jotain linnunsiemen paketteja.. hmm. Ei oo ikinä ollu lintuja lemmikkeinä nii ei osaa tämmösiäkään ajatella prkl. :D

EDIT: kiitti linkistä. (hain ite pelkällä "Messor" sanalla nii tuli paljon randomimpaa settiä....)
EDIT: Pienellä tutkimisella ja oikeilla hakusanoilla: Ruohon siemenet ja peipoille tarkotetut sienmenet eläinkaupasta ovat hyviä.

Ihan marketeistakin saa kyllä siemensekoituksia. Tosiaan kannattaa hakuehtoihin laittaa että hakee otsikoista, eikä leipätekstin seasta. Saa paljon johdonmukaisempia aiheita esille. :)

Aras88
12.06.2011, 22:50
Luulisin että jokaisesta eläinkaupasta löytyy auringonkukan siemeniä ja muita linnunruokia. Tuosta ''ihan marketeista'' en ole varma mutta jos löytyy, niin ovat paljon kalliimpia ja ehkä jopa suolattuja. Tosiaankin itsekkin olen jostain lukenut ettei nuo auringonkukan siemenet ei oikein sovi messoreille, ovat kuulema liian isoja tai jotain. Senkin voisi testailla itse tutkimus mielessä. :)

Ainakin ruokakaupoista(ihmisten) löytyy eurolla tai kahdella 500g suolaamattomia maapähkinöitä, mutten ole siitäkään varmaa käykö messoreille. ''Testing, testing'' :D

Korjatkaa jos olen väärässä.

Donny
13.06.2011, 13:33
Jos eivät saa auringonkukan siemenen kuorta rikki, niin eikö ne voisi ennen tarjoilua survoa hellästi rikki esim. perunanuijalla? Ei kuitenkaan jauhoksi.
Kys. siemenent kuitenkin helposti saatavilla ja halvalla tarjolla ympäri vuoden.

moipska
14.06.2011, 18:18
Itse ostin omille Messoreilleni eläinkaupasta kanarianlinnuille tarkoitettuja siemeniä hintaan 4,5e/500g. Tuo riittää ikuisuuksiin. :)

e.k
13.08.2011, 21:54
Ruohon ja voikukan siemenet vois kelvata.

sinineoni
13.10.2011, 19:24
Mites muuten, kun miula on siis noita kanarialinnun siemeniä ja noitten siementen seassa on myös jotain värikkäitä en tiijjä ovatko jotain vitamiini juttuja, mutta syöpiköhän noi murkut noita, pitä ainakii testata muutamalla murulla.

Juhuli
13.10.2011, 19:46
jaa a enpä tiedä, mutta mullaon luomu rukiin siemeniä (mun isin kasvattamia ja ne on oikeesti loumu) niin ne näyttää maituvan jopa paremmin, kun hunaja! :D

e.k
13.10.2011, 19:56
Mille murkulle niitä annat?

Juhuli
13.10.2011, 20:25
Kaikille mitä minulla on.

Vegetable
15.10.2011, 11:02
Ruohon ja voikukan siemenet vois kelvata.

Ja kurpitsan siemenet.

e.k
15.10.2011, 14:19
Varmaan kaikki paitsi myrkylliset siemenet menee.