PDA

Näytä koko versio : Solenopsis fugax

ReNiki
01.06.2011, 12:58
Kellään kokemuksia kyseisestä lajista? Jos niin millaisessa pesässä olette pitäneet ja miten ovat menestyneet? Nämähän on ihan tajuttoman pieniä "varas muurahaisia". Olisi hauska kontrasti, että toisessa pesässä kasvattaisin jumalattoman suuria Camponotuksia ja toisessa näitä. :D Sitten jossain vaiheessa pieni putki camponotuksien pesään, josta ainaoastaan nämä pienet varkaat mahtuvat läpi ja kävisivät verottamassa camponotuksien jälkikasvua hehe. :D

Muura-muurahainen
01.06.2011, 13:36
Jos ovat erittäin pieniä, niin pesästä kannattaa tehdä varmempi kuin idiootin varma etteivät karkaa. Muuta en osaa sanoa, kun itse en ole lajia omistanut.

unelmasirpaleena
01.06.2011, 17:41
idea on kyllä todella hauska :) ja tosiaan pesän pitää olla supertiivis näin luki jossain missä näitä myytiin.

ReNiki
01.06.2011, 18:11
Lieköhän hevosmurkut edes noteeraa noin pientä sukulaislajia millään tavalla. Ihmettelee vaan kun munat ja toukat lähtee itsestään kävelemään pesästä pois. hehee. :D

Aras88
01.06.2011, 20:29
Kellään kokemuksia kyseisestä lajista? Jos niin millaisessa pesässä olette pitäneet ja miten ovat menestyneet? Nämähän on ihan tajuttoman pieniä "varas muurahaisia". Olisi hauska kontrasti, että toisessa pesässä kasvattaisin jumalattoman suuria Camponotuksia ja toisessa näitä. :D Sitten jossain vaiheessa pieni putki camponotuksien pesään, josta ainaoastaan nämä pienet varkaat mahtuvat läpi ja kävisivät verottamassa camponotuksien jälkikasvua hehe. :D

Kuulostaa mielenkiintoiselta, itse kyllä pidän isommista murkuista koska niiden touhua on helpompaa nähdä. Tuossa tarvii oikein suurennuslasia käyttää, jotta näkisi mitä siellä touhutaan. :D

Ei millään pahalla, mutta mielestäni murkkujen pitäminen tuommoiseen sota leikkiin on eläinrääkkäystä. Toisaalta mikä minä olen sanomaan mitä teet, kun ei tuo keinotekoinen pesäkään kuulosta mitenkään luonnolliselta. :o

Muura-muurahainen
01.06.2011, 20:57
No sitä minäkin että hiukan sadistinen suunnitelma. Jos tuon kuitenkin aiot toteuttaa niin muista hyvä mahdollisuus että hevosmuurahaiset saattavat kuolla jos jälkikasvu lähtee itsestään vaeltamaan. Toki on mahdollista että hevosmuurahaiset laittavat suurimman majorin mitä löytyy puolustamaan varkaiden sisäänpääsyä ja huppista keikkaa hevosmuurahaisilla on proteiinia yllin kyllin ja varkaita jäljellä pyöreä nolla.

Alkio
01.06.2011, 23:17
Kyllähän tuota voi kokeilla myös tieteellisen tutkimuksen nimissä. Ja sinänsähän muurahaislajien välinen kilpailu, sota ja yhteiskuntien tuho on luonnossakin arkipäivää.. :)

ReNiki
02.06.2011, 00:43
Joo no nämä oon vaan näitä mun suuruuden hulluja suunnitelmia. Jahka nyt ensin saisin edes kyseiset muurahaiset ostettua. Mutta on kiva visioida kaiken näköistä. ;)