Näytä koko versio : M: P. Dives yhdyskunta
Elikkä nyt kun olen uusimassa Polyrhachis divesten terraariota, olen ajatellut myös pienentää hieman yhdyskunnan kokoa, joten myynnissä on nyt pienehkö yhdyskunta, noinöbautpalttiarallaa vähintään yksi kuningatar ja vähintään pari kymmentä työläistä. Ilmoittelen myöhemmin yhdyskunnan koosta tarkemmin kun olen erottanut sen. Tarjouksia voi jo lähettää jos kiinnostusta löytyy.
Varmaan jotakuta kiinnostaa miksi olen penentämässä omaa populaatiota, niin johtuu siitä että jokin ihmeellinen on aiheuttanut viimeaikoina jotain sisällissodan tapaista muurahaisten keskuudessa. Yksi syy voi olla tilan vähyys, tai kun kyseessä on polygyyninen laji niin yhdyskuntien eriytyminen.
Myytävän yhdyskunnan koko ~150-200 työläistä ja tuntematon määrä kuningattaria(1-10):confused: . En pysty sanomaan kuningatarten lukumäärää kun näkee niin huonosti tuonne putken sisälle, missä majailevat noiden kaikkien työläisten seassa.. Hintaa yhdyskunnalle tulee 40 euroa. En lähetä postitse, joten nouto Vantaalta tai mahdollisesti toimitus Helsingin lähialueille. Neuvon tarvittaessa yhdyskunnan pidossa että lähtee homma luistamaan. :)
Muurahaiset näyttäisivät nyt tehneen rauhan tai jotain, mutta tarjous on edelleen voimassa.:)
Tässä vielä tietoa kyseisestä lajista, eli Polyrhachis divekset ovat kutojamuurahaisia eli käyttävät toukkiensa kutomaa silkkiä pesänsä rakentamiseen. Laji elää luonnossa Indonesiassa ja pohjois-Australiassa. Eli kyseessä on trooppinen laji joka ei talvehdi.
Ravinnoksi kelpaa hedelmät, hunaja-liuos ja hyönteiset.
Tässä kuvia:
http://www.muurahaiset.net/gallery/browseimages.php?c=18
Olen pitänyt päiväkirjaa omasta yhdyskunnasta siitä asti kun sain sen, joten tässä linkki siihen:
http://www.muurahaiset.net/showthread.php?t=184
Tässä vielä meikän e-posti: joonas_s(at)techemail.com
Muuten olisin ostanut ehkä jopa mutta kun asustelen täällä lapissa niin paha alkaa hakemaan :(.. (Kittilä, 180km rovaniemestä pohjoiseen vielä)
On vähän riskihommaa näillä pakkasilla ruveta lähettelemään, varsinkaan kun minulla ei ole mitään hienoja lämpöpusseja tai styroksilaatikoita..
Voihan noi tietty varata ja lähettää keväämmällä? Noihan ei ole kovinkaan herkkiä kuitenkaan.
Ajattelin jos saisin myytyä mahd. pian, kun on nyt tämä terraarion uusiminen vähän käynnissä.. Jos näitä ruvetaan nyt varailemaan, niin voi käydä ettei kauppatavara jaksa odotella siellä putkessa ja muuttaa ulos.:D Ajattelin nimittäin myydä kerralla koko röörin mihin noinöbaut puolet murkuista ovat pesiytyneet.
Voidaan tehdä niin, että jos tuossa keväämmällä vielä kiinnostaa, niin katsotaan irtoaako tuolta joku pienempi yhdyskunta. Tai jos en ennen kevättä saa tätä myytyä, niin voidaan tehdä kaupat tästäkin, tai mitä putkessa vielä silloin on jäljellä.:rolleyes:
Niin ja vaihtoakin toisen lajin yhdyskuntaan voi muuten ehdottaa.:D
Morjens! Innostuin oikein liittymään tälle mainiolle foorumille ihan tämän ketjun takia. :o
Ovatko murkut vielä kaupan?
Jos on, niin olisin kovasti kiinnostunut ja pystyisin suorittamaan myös noudon jos kaupat onnistuu.
Murkut on nyt myyty. Pienennän varmaan yhdyskunnan kokoa lisää tuossa keväämmällä, että jos on vielä joku kiinnostunut niin voi lähettää yksityisviestiä, tai sähköpostia osoitteeseen joonas_s(AT)techemail.com.
voin ostaa vähän noita.
:D
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.