Näytä koko versio : Antstore ruoka-areenan tiivistys
En ole saanut tiivistettyä tuota antstoren ruoka-areenan reunoja niin että ne eivät karkailisi, se karkauksenestotökötti mitä myös ostin antstorelta ei ole toiminut ollenkaan, vaan ne vain hipsivät sen yli vaikka kuinka hyvin olisin sitä levittänyt. Olen siis yrittänyt miettiä keinoa jolla saisin ne reunat tiivistettyä, teippi ei ole hyvä sillä silloin kannen aukaiseminen on mahdotonta...
Mikä siis neuvoksi?
Kuva lootasta: https://ssl-account.com/www.antstore.net/shop/images/product_images/info_images/35_1.jpg
Moro! päätin sitte rekisteröityä ku oli vähä kysymyksii..
minkäslaista tököttiä ostit?
ku olis itellä tarkotuksena kans ostaa vähä tarvikkeita
ja se karkaus suojaus tökötti ois aika tärkee. taas eilen illalla sai pyydystää yhden innokkaan työläisen lattialta vipeltämästä :D
Nii joo ja aiheesta poiketen: onko tuosta mitään hyötyä? :P ---> http://www.antstore.net/shop/product_info.php/products_id/327/cPath/45_115/heater-mat/heater-mat-14-W
ajattelin tuon Siporex-pesän alle tuikata jos maurit tykkäis :)
karkaako ne sun murkut siis siitä kannen ja laatikon välistä?
Nii joo ja aiheesta poiketen: onko tuosta mitään hyötyä? :P ---> http://www.antstore.net/shop/product_info.php/products_id/327/cPath/45_115/heater-mat/heater-mat-14-W
ajattelin tuon Siporex-pesän alle tuikata jos maurit tykkäis :)
Tuotekuvauksesta jäi sellainen käsitys, että tuo olisi tarkoitettu säteilemään lämpöä ylhäältä, eikä suoraan kosketukseen lämmitettävän kohteen kanssa.
Aijaa... no kyllä kai tuo huoneen lämpö riittää, ajattelin vaan jos se yhdyskunta rupeis vauhdilla kasvamaan jos se sais enempi lämpöä. ku en oikeen malta odottaa niitten tuokkien kehittymistä.
Ja Alkio mistä kohti ne karkaa? :)
Itse olen käyttänyt vastaavanlaisessa tilanteessa rypsiöljyä, ja joskus ihan tavallista käsirasvaa. Karkaamista en ole havainnut, mutta tuo öljy/rasva tietenkin härskiintyy, joten sitä on uusittava tasaisin väliajoin. Muutenkin ehkä turhan sotkuista puuhaa, mutta ainakin tuntu toimivan.
Tuosta kuvasta ei saa ihan tyhjentävää kuvaa tosta laatikon rakenteesta, mutta varmasti tiivistämisen onnistuis vetämällä ohut kerros silikonia siten että kannen ja areenan väliin ei jää mauriaisen-mentävää aukkoa.
Hups sori :o olin lukenu vähän kiireessä tuon viestin nii en tajunnu että siitä kannen välistähän ne karkaa.. :D tuota Shain ideaa minäkin kannattaisin.
Minäkin käytän ja olen kokeillut varmaan kaikki rasvat mitä talosta löytyy mutta maurit ne vain vipeltää siitä yli... :(
mietin tässä että kun itekkin olen ostamassa samankaltaista areenaa ja lisäksi mitä siinä mini
starter setis tulee mukana onko se formikaario nii onko niissä millasii aukkoja ku eikös maurit
pääse tosi pienistä koloista ja väleistä kaivaa isompaa reikää? voisko muuten kuumaliima käydä jonkulaisena tiivisteenä
Siinä formikaariossa on kaksi aukkoa, joista toiseen asennetaan putki rehustusareenalle(missä ne syö, saalistaa ja temmeltää). Toisen reiän voi sitten tukkia vaikka pumpulitupolla(laittaa sen verran että riittää). Löytyypä tuohon tarkoitukseen jopa tuollaisia tulppia Antstoren valikoimasta, sekä tiiviitä että hengittäviä...sitä mitä ei myydä, sitä ei ihminen tarvitse! :p
Rehustusareenan voi sitten tosiaan pitää kiinni, mutta availe kantta silloin tällöin että ilma vaihtuu. Toinen vaihtoehto on hankkia semmoiset tököttimet reunoille ettei murkut karkaa.
Siinä formikaariossa on kaksi aukkoa, joista toiseen asennetaan putki rehustusareenalle(missä ne syö, saalistaa ja temmeltää). Toisen reiän voi sitten tukkia vaikka pumpulitupolla(laittaa sen verran että riittää).
Minä ymmärsin kyllä niin, että se toinen aukko on kosteutusta varten.
vai olenko nyt ihan metsässä? :p
Kyllä olet metsässä. Se on siksi, että pystyy ketjuttamaan useita samaisia sydeemejä, jolloin voi pitää yhä isompaa pesuetta.
Kyllä olet metsässä. Se on siksi, että pystyy ketjuttamaan useita samaisia sydeemejä, jolloin voi pitää yhä isompaa pesuetta.
Aijaa :D :D no hyvä että selvisisi.
Kyllä olet metsässä.
:D :D hajosin
Itsekin luulin että se on kosteutusta varten :o Miten se sitten näissä hoidetaan?
Itsekin luulin että se on kosteutusta varten :o Miten se sitten näissä hoidetaan?
Simppeliä, putket siihen pesäosion molemmille puolille (sinne puolen sentin rakoon mihin laitetaan se hiekka mitä ne sitten siirtelee) ja niistä kaadetaan vettä. Ja pumpulit tiivisteeks, ette murkut mee niihin putkiin.