Näytä koko versio : Muurahaisten lähettäminen
Neutroni
19.04.2010, 10:44
Onko kellään kokemuksia asutun CD-pesän lähettämisestä? Minä olen koko viikonlopun yrittänyt häätää mauriaisyhteiskuntaa CD-pesästä koeputkeen siirtoa varten, mutta ne ovat itsepintaisen jääräpäisesti päättäneet asua pesässään 600 W natriumlampun valon sisustuksellisesti epäedullisesta värintoistosta huolimatta.
Kai se onnistuu huolellisesti pakaten, melko herkkä se on rikkoutumaan jos joutuu painon alle ym. Paras olisi varmaan pakata se ensin kestävään rasiaan ym. ja sitten pakettiin. Kokemusta ei ole.
Mutta kummalta tuntuu jos eivät mauriaiset muuta pois kirkkaasta valostakaan. Ainakin rauhattomiksi ne tulee kun valoa pääsee pesään. Kaipa ne muuttaa sitten putkeen kun pesä tulee liian kuivaksi.
Kai se onnistuu huolellisesti pakaten, melko herkkä se on rikkoutumaan jos joutuu painon alle ym. Paras olisi varmaan pakata se ensin kestävään rasiaan ym. ja sitten pakettiin. Kokemusta ei ole.
Mutta kummalta tuntuu jos eivät mauriaiset muuta pois kirkkaasta valostakaan. Ainakin rauhattomiksi ne tulee kun valoa pääsee pesään. Kaipa ne muuttaa sitten putkeen kun pesä tulee liian kuivaksi.
En olisi aivan varma. Minulla kuoli yksi yhdyskunta koska eivät suostuneet muuttamaan toiseen putkeen vaikka entinen oli kuivunut jo aikoja sitten.
Kaipa ne muuttaa sitten putkeen kun pesä tulee liian kuivaksi.
Itse aikonaan sain pakotettua muuttamaan 60W hehkulampulla, juoksivat lämpöä pakoon toiseen putkeen ja sitten putki pumpulilla kiinni.
Kaippa tuo voi niitä stressata mutta nopeutti toimitusta huimasti.
(parempi se pakottaminen on kuin kuolema kuivuteen)
Omat murkkuni eivät koskaan siirtyneet vapaaehtoisesti, koeputkesta uuteen pesään laitoin aina niin että laitoin pesien suut vastakkain ja odotin että ne ryömivät sinne, jos sinne ei mennyt kuin 1 kerrallaan niin sitten ei mennyt. Hidasta, mutta lopulta kaikki elelivät onnellisena uudessa pesässään.