PDA

Näytä koko versio : Vesileima

Shadown
27.09.2006, 12:00
Tuossa heräsi ajatus vesileimasta gallerian kuvissa.

On itsestään selvää, että kuvia tullaan levittelemään jossain vaiheessa (Ellei jo levitelläkin) pitkin internettiä, joten siltä varalta nousi pintaan vesileima, jolla samalla leviäisi sivustosta tieto kuvien levityksen yhteydessä.

Jotkut toki kammoksuu vesileimaa (En kyllä tajua miksi jos se tehdään fiksusti.), mutta hyötyjä olisi ainakin tuo mainostaminen. Myöskin jollain asteella tekijän oikeudet tulisivat kunniaan.

Jos äänestys menee läpi voitokkaasti vesileiman puolesta, niin myöhempi pähkäilyssä olisi leiman sijoitteleminen sekä suunnittelu.

Yksi esimerkki mielestäni hyvästä leimasta on Consoleforumsin galleriassa käyttössä oleva leima:
http://www.consoleforums.net/gallery/displayimage.php?imageid=583

Eli kysymys on selkeä:
Tuleeko vaiko ei tule vesileimaa käyttöön?

jp
27.09.2006, 12:36
Äänestin kyllä. Minulle itselleni tuo on yksi ja sama, mutta jos foorumin näkyvyyttä halutaan parantaa, niin hotlinkatuissa kuvissa pieni ja selkeä kuvan reunassa oleva vesileima hoitaisi tämän puolen.

Alkio
27.09.2006, 15:47
Jeps, hieman tekijänoikeuksia kuitenkin valvotaan/saadaan toimimaan näin vaikka tietenkin on keinonsa poistaa ne, mutta ainakaan ihan suoraa kopiointia ei näin tule :))... Miten ne leimat sitten tulisivat? automaattisesti vai siis jokainen lisäisi itse omiin kuviinsa vai miten..?

jp
27.09.2006, 16:03
Jeps, hieman tekijänoikeuksia kuitenkin valvotaan/saadaan toimimaan näin vaikka tietenkin on keinonsa poistaa ne, mutta ainakaan ihan suoraa kopiointia ei näin tule :))... Kopiraitit kannattaa vesileimasta huolimatta laittaa itse kuviin, jos niitä haluaa painottaa. Vesileiman perusteella kuvan mahdollinen käyttäjä kyllä löytää paremmin kuvan ottajan luokse kysymään lupaa kuvaan, mutta itse kuvan käyttöoikeudesta se ei kerro mitään.

ChetuNat
27.09.2006, 19:18
Jep Jep äänestin leiman puolesta :)

Camponotus
27.09.2006, 19:51
Kyls vaan :)

FinAnt
27.09.2006, 20:12
Vesileiman puolesta! Luulisi tuollaisen vesileiman ainakin hieman estävän kuvien kopioimisen muualle ties mihin käyttöön.

Shadown
27.09.2006, 22:02
Eli galleria liittää ennalta annetun kuvan jokaiseen galleriaan laitettuun kuvaan automaattisesti.
Käyttäjän ei siis tarvitse erikseen huolehtia leimasta.

Shai
27.09.2006, 23:24
Miten suloisen yksimielistä. Puolue on päättänyt: Kyllä vesileimalle! :)

Shadown
27.09.2006, 23:26
Taitaa olla tosissaan aika turhaa pitää viikkoa tätä äänestystä pystyssä, kun näin ärhäkkäästi äänestetty ja tähän asti kaikki vastannee vielä puoltavasti.
Mutta annetaan nyt vielä pari jonkun aikaa olla pystyssä. Vaikka lopullinen tulos tuskin tulee muuttumaan, jos tai kun muutama vastustava ääni tulisikin.

Shadown
08.10.2006, 18:37
Vähän unohtunut tämäkin aihe. Eli siis vesileimaa kannatti kaikki vastanneet.

Aloitan seuraavaksi erillisen aiheen, jossa voisi ihmetellä sitä vesileimaa tarkemmin.

Suljen myöskin aiheen samalla.