PDA

Näytä koko versio : Chat ohjeet

Alkio
23.09.2006, 21:09
Ajattelin informoida kun ei kerran kovin selvää aihetta siitä ole, siis meidän foorumimme irc-kanavasta :)

Kanava löytyy siis @ircnet, #muurahaiset

Werty
01.05.2007, 21:41
Yksinkertaiset ohjeet chatin käyttöön.

http://www.muurahaiset.net/chat/

Säännöt lyhyesti:
Käyttäydy asiallisesti ja juttele kivoja murkuista. ;)

Kannattaa myös tutustua irc-etikettiin. (http://anssi.hopto.org/irc-etiketti/)

allu
13.06.2007, 10:03
Eipä kovin aktiivista toimintaa tuolla chatilla harrasteta kun olen välillä lähettänyt viestin menee noin 20-30 min ennen kun joku vastaa joskus ei vastata ollenkaan ja ei paikalla ole koskaan (kun minä olen ollut)niin enempää kuin 6 henkilköä. Aktivia ei lasketa koska se on botti

Toisin sano en viestini on että chattiin pitäisi saada lisää porukkaa joka on aktiivist ja seuraa chattia.:)

Shadown
13.06.2007, 12:01
Eipä kovin aktiivista toimintaa tuolla chatilla harrasteta kun olen välillä lähettänyt viestin menee noin 20-30 min ennen kun joku vastaa joskus ei vastata ollenkaan ja ei paikalla ole koskaan (kun minä olen ollut)niin enempää kuin 6 henkilköä. Aktivia ei lasketa koska se on botti

Toisin sano en viestini on että chattiin pitäisi saada lisää porukkaa joka on aktiivist ja seuraa chattia.:)

Niin, se on vahinko kun ei aina satu olemaan paikalla kun juuri sinä jotain kirjoitat.

Kale
13.06.2007, 12:15
Siis eihän tuolla kannulla todellakaan aina ole porukka puheliasta. Esim minäkin idlaan siellä ainakin 2/3 ajasta. Monesti joskus kello 12-2 aamuyöllä on enemmän juttelua, joskus iltapäivällä. Tarpeeks kun norkkuu siellä niin sitten jossain vaiheessa keskustelu lähtee käyntiin.

Shadown
13.06.2007, 12:18
Jep, itse olen "idlaamassa" 24/7 siellä, kuten Werty jne. Mutta emme toki roiku koneella kyyläämässä kokoajan mitä tapahtuu. Mutta joku varmasti vastaa kunhan on esim. nukkunut, syönyt tai tehnyt työnsä ensin.

Shai
13.06.2007, 22:01
Miten voi perustaa irc-kanavan, jossa suomalaiset muurahaisharrastajat, ja -kasvattajat puhuisivat aiheesta 24/7? :rolleyes: 20-30 minuuttia on aika PIENI viive!

Shadown
13.06.2007, 22:07
Miten voi perustaa irc-kanavan, jossa suomalaiset muurahaisharrastajat, ja -kasvattajat puhuisivat aiheesta 24/7? :rolleyes: 20-30 minuuttia on aika PIENI viive!

Hmmh.. niin noh... jos sais satoja käyttäjiä, niin ehkä sitten. Kymmenissäkin olisi jo jotain. Itse en tosin perusta oikein tollasista todella vilkkaista kanavista, kun jutut menee niin helposti ohi vaikka kuinka seurais.

allu
02.07.2007, 09:20
miksi ku olin chatissä yhtäkkiä tuli tämmönen

[09:19] *** Werty Quit (*.uunet.nl *.DE)

[09:19] *** Shadown Quit (*.uunet.nl *.DE)

[09:19] *** Alkio Quit (*.uunet.nl *.DE)

[09:19] *** Percan2 Quit (*.uunet.nl *.DE)

[09:19] *** Aktiv Quit (*.uunet.nl *.DE)

kaikki paikallaolijat lähti samaan aikaan+botti.:eek:

Shadown
02.07.2007, 10:40
Noin tuli sulle siksi, koska sulle tuli ns. "netslipti", eli palvelin, johon olit kirjaantunut "irtosi" IRCNetistä.

allu
02.07.2007, 11:04
kävikö näin myös gizmolle joka oli silloin myös paikalla kun kaikki muut olivat lähteneet:confused:

yep tälläinen teksti lukee statuksesa [11:07] -irc.xs4all.nl- Server is currently in split-mode.

allu
02.07.2007, 11:15
miten saan sen takaisin:confused:

gizmo86
02.07.2007, 14:23
Ei mulla ainakaan tule tuota

allu
04.07.2007, 08:36
etkö muka huomannut kun kaikki muut lähtivät:confused:

gizmo86
04.07.2007, 12:22
eiku joo niin teki kyl

Mokele
06.07.2007, 11:03
Hmm.... nyt olin vain kahdestaan tauronin kanssa chatissä (epäilen vahvasti etteikö muitakin ollut). Statuksessa luki -irc.xs4all.nl- Server is currently in split-mode. Mitä se tarkoittaa?

Shadown
06.07.2007, 11:18
Kuten jo aiemmin kirjoittelin, niin palvelin jonne olit kirjaantunut, oli "irronnut" IRCnetistä. Olit Tauronin kanssa samassa palvelimessa (Tai palvelinverkossa, jotka olivat vielä keskenään yhteydessä) ja näin ollen myöskin "näitte" toisenne, mutta muita ette ja muut ei sinua ja Tauronia.

IRCnet (Kuten muutkin IRC-verkot) muodostuvat useista palvelimista, jotka ovat keskenään yhteydessä toisiinsa, mutta joskus yhteys/yhteydet katkeaa ja tulee ns. "Netslipti".

Alkio
11.12.2007, 02:11
Splitti korjaantuu aina aikanaan, ei silloin kannata kuin odotella :).

Oikkuliininen
20.05.2008, 20:34
Mul ainaki menee toista minuuttia, ennenku tulee texti ruutuun... ei mulla ainakaa toimi, vaikka pitäs olla 8 megan liittymä... hmm...

Kale
20.05.2008, 21:02
Ei selainirkkejä kannata käyttää. Ihan sama minkä nopeuksinen netti, irkki toimii silti nopeasti. lataa joku Mirc, bersirc tai Irssi tms. ja toimii kuin unelma.

Oikkuliininen
20.05.2008, 22:45
Ei selainirkkejä kannata käyttää. Ihan sama minkä nopeuksinen netti, irkki toimii silti nopeasti. lataa joku Mirc, bersirc tai Irssi tms. ja toimii kuin unelma.

No, ei se ole niin tärkeetä... voinhan pysyä poiskin sieltä... :D eihän sitä joka paikkaan tarvikaan nenäänsä työntää...:rolleyes::p:D

Kale
21.05.2008, 15:35
Tuu vaan, kyllä siellä lisää porukkaa tarvitaan keskustelua luomaan :) Tähän mennessä aika keskiverto joku 8-12 keskustelijaa iltapäivällä.

Oikkuliininen
30.05.2008, 18:45
Tuu vaan, kyllä siellä lisää porukkaa tarvitaan keskustelua luomaan :) Tähän mennessä aika keskiverto joku 8-12 keskustelijaa iltapäivällä.

Suosittelen lämpimästi lataamaan tollasia ohjelmia koneelle! Mulla kaatu koko järjestelmä (vista), kone sammu ja nyt ei enää toimi mitkään virustorjunta jutskat... ei windows defender eikä Avast!! siitä vaan kaikki laitailemaan kiireenvilkkaa!! :mad:

Shadown
30.05.2008, 20:15
Suosittelen lämpimästi lataamaan tollasia ohjelmia koneelle! Mulla kaatu koko järjestelmä (vista), kone sammu ja nyt ei enää toimi mitkään virustorjunta jutskat... ei windows defender eikä Avast!! siitä vaan kaikki laitailemaan kiireenvilkkaa!! :mad:

Mikähän on "tollanen ohjelma"?

Oikkuliininen
30.05.2008, 20:42
Mikähän on "tollanen ohjelma"?

Toi Bersirc... Paljo tekee muita enää edes kokeilla... ihan tarpeex sekasin tää kone jo nyt... suututtaa todella... enhän mä edes saa tätä ite takas laitettua, eikä huvittas mihkää kalliille puhelin apulinjoille soittaa... tietääx tääl kukaa miten saa vistassa windows Defenderin manuaalisesti takasin päälle..? se ohjelma haluaa nyt estää Avastin toiminnan, eli kiva täs surffailla ihan ilman virustorjuntaa...

Kale
30.05.2008, 20:51
Auts ;( oot ilmeisesti ladannut jonkun fake-bersircin - mulla on bersirc ja kyllä täytyy kehua, pitkään oon sitä käyttänyt ja hirveesti ei oo ongelmia ollut.. Joskus vaan käy huono tuuri :/ Todennäköisesti tiedätkin, kannattaa katsoa mistä ladata :/ Olen pahoillani että sulle kävi näin, koen olevani osasyyllinen kun ehdotin sulle bersircciä :((

Ikävä kyllä en tiedä vistasta _yhtään_mitään_, joten en voi auttaa. Ehkä Shadown tietäis?

Oikkuliininen
30.05.2008, 22:44
Auts ;( oot ilmeisesti ladannut jonkun fake-bersircin - mulla on bersirc ja kyllä täytyy kehua, pitkään oon sitä käyttänyt ja hirveesti ei oo ongelmia ollut.. Joskus vaan käy huono tuuri :/ Todennäköisesti tiedätkin, kannattaa katsoa mistä ladata :/ Olen pahoillani että sulle kävi näin, koen olevani osasyyllinen kun ehdotin sulle bersircciä :((

Ikävä kyllä en tiedä vistasta _yhtään_mitään_, joten en voi auttaa. Ehkä Shadown tietäis?

Joo ei on mul ollu tän koneen kans muitaki ongelmia, että ei se nyt sillee... mut ei kyl näin pahasti viäl ollu ikinä... yleensä saanu ite kaikki korjattua, mut nyt ei oikeen enää onnistu... :( kai tää täst pikkuhiljaa taasen... :)

Shadown
31.05.2008, 08:48
Siis Defenderi estää jotain vaikkei ole edes päällä?

Kray
31.05.2008, 17:17
Kyllä ne Vistat tunnetaan...

allu
31.05.2008, 18:23
Toisin kuin Kray (joka suosittelisi sinulle linuxia:p) laitan linkkejä joista voisi olla apua http://help.lockergnome.com/vista/Vista-Defender-blocks-NOD32-Antivirus-ftopict64797.html keskustelu kun defender blokkii virustorjunta ohjelman
http://groups.google.fi/group/sfnet.atk.ms-windows/browse_thread/thread/0c2f12d932ba92ce keskustelua defenderistä ja avastista

lisäksi sanon että tuo www.muurahaiset.tk tai www.muurahaiset.net/chat toimivat itselläni nopeammin kuin mirc (käynnistyy nopeammin) ja jos clienttiä haet niin mirc on oiva clientti:) sen saat osoitteesta http://www.mirc.com/get.html sen pitäisi toimia myös vistalla kuten sivulla lukee :)

Kray
31.05.2008, 19:41
Toisin kuin Kray (joka suosittelisi sinulle linuxia:p) laitan linkkejä joista voisi olla apua http://help.lockergnome.com/vista/Vista-Defender-blocks-NOD32-Antivirus-ftopict64797.html keskustelu kun defender blokkii virustorjunta ohjelman
http://groups.google.fi/group/sfnet.atk.ms-windows/browse_thread/thread/0c2f12d932ba92ce keskustelua defenderistä ja avastista

lisäksi sanon että tuo www.muurahaiset.tk tai www.muurahaiset.net/chat toimivat itselläni nopeammin kuin mirc (käynnistyy nopeammin) ja jos clienttiä haet niin mirc on oiva clientti:) sen saat osoitteesta http://www.mirc.com/get.html sen pitäisi toimia myös vistalla kuten sivulla lukee :)

On aivan totta, että suosittelisin sitä, mutta ensimmäisenä ei-(ihan)niin-suurena muutoksena neuvoisin edes xp:tä (itse en vistaan koskisi pitkällä tikullakaan, arvatkaapa miksi), ja olisi hyvä, että opettelee itse etsimään tietoa. Lisäksi allu, mitäs valitat mircin hitaudesta, monta kertaa olen suositellut irssiä.

allu
31.05.2008, 19:47
minun periaatteet han ovat siten että en mitään sinun suosittelemaa edes kokeile :p varsinkaan irssiä (jonka eteen tulisi lisätä L ja korvata eka I E:llä (käyttele sitä sitten vapaasti koneellasi (en halua tietää enempää siitä :p))
ja ei se hitaus kaamesti haittaa kun kestää 10-12 sec päästä sisään :D

Kray
31.05.2008, 20:10
minun periaatteet han ovat siten että en mitään sinun suosittelemaa edes kokeile :p varsinkaan irssiä (jonka eteen tulisi lisätä L ja korvata eka I E:llä (käyttele sitä sitten vapaasti koneellasi (en halua tietää enempää siitä :p))
ja ei se hitaus kaamesti haittaa kun kestää 10-12 sec päästä sisään :D

Ja miksi et edes kokeile? En minä nyt viruksia sentään tarjoa (ellet halua). Kysyisin, että mitäköhän lerssi tarkoittaa? Ja lisäksi, jos et ole edes kokeillut, miten voit kutsua sitä ilmeisestikin haukkumasanalla? Lisäksi: jos mircillä olet sisällä 10 sekunnissa niin LOL! Irssi käynnistyy alle sekunnissa, ja kanavallekin pääsee parissa sekunnissa. Osasyynä nopeuteen on se, ettei se ole tungettu täyteen sontaa, mitä myös grafiikoiksi kutsutaan.

Kale
31.05.2008, 20:53
Painukaa privaan kiistelemään

allu
01.06.2008, 09:33
heh :D samaa sanoivat koulussakin :p nojaa:)

mutta tosiaan chattiin lisää porukkaa :)

Oikkuliininen
01.06.2008, 12:48
Siis kun... En todellakaan ole välttämättä tätä Vistaa halunnut, tää kakka sattui tulemaan tän kakan koneen mukana... Ostin ja asensin jo kaiken maailman palikoita ja juttuja ja seuraavaksi oli kyllä tarkotus ostaa uus kovalevy ja Windows... mutta nekin maksaa rahaa, eikä just nyt budjetti sitä salli... ja niin kauan, ku näin on tilanne nyt vaan sattuu olemaan mikä on...
Avasti ei edelleenkään toimi, tulee vaan joku virhe... Defenderin, updaten ja palomuurin sain jo päälle manuaalisesti, mutta neki pitää nyt sit kytkeä aina uudestaan, kun käynnistää koneen... hmm...
Löysin 5 kpl. viruksia windowsin järjestelmä tiedostoista, mitkä ilmeisesti tulivat sen Bersircin mukana... Avast ei toimi, mutta latasin toisen jonkun virus Scannerin Avastin sivuilta ja tuossa se nyt pyörii... saas nähdä auttaako asiaa...
Ja tuolta Allun laittamalta sivulta latasin jonkun korjausohjelman... seki pyörii paraikaa...
Lentää kohta laitteet parvekkeelta alas... :mad:

Kray
01.06.2008, 13:56
Siis kun... En todellakaan ole välttämättä tätä Vistaa halunnut, tää kakka sattui tulemaan tän kakan koneen mukana... Ostin ja asensin jo kaiken maailman palikoita ja juttuja ja seuraavaksi oli kyllä tarkotus ostaa uus kovalevy ja Windows... mutta nekin maksaa rahaa, eikä just nyt budjetti sitä salli... ja niin kauan, ku näin on tilanne nyt vaan sattuu olemaan mikä on...
Avasti ei edelleenkään toimi, tulee vaan joku virhe... Defenderin, updaten ja palomuurin sain jo päälle manuaalisesti, mutta neki pitää nyt sit kytkeä aina uudestaan, kun käynnistää koneen... hmm...
Löysin 5 kpl. viruksia windowsin järjestelmä tiedostoista, mitkä ilmeisesti tulivat sen Bersircin mukana... Avast ei toimi, mutta latasin toisen jonkun virus Scannerin Avastin sivuilta ja tuossa se nyt pyörii... saas nähdä auttaako asiaa...
Ja tuolta Allun laittamalta sivulta latasin jonkun korjausohjelman... seki pyörii paraikaa...
Lentää kohta laitteet parvekkeelta alas... :mad:
MInulla ei onneksi enää tuollaisia ole eikä tule. Syyksi riittää kaksi sanaa: Linux (http://linux.com) ja Ubuntu (http://ubuntu-fi.org) <3.

allu
01.06.2008, 16:11
tulihan se sieltä :D
alkakaa nyt muutkin käyttään chattia :)

Oikkuliininen
01.06.2008, 19:13
Ei tule lasta eikä...mitään muutakaan...

Mä jos viäl joskus saan tän koneen toimimaa, nii saatte kyl pitää ihan keskenänne chattinne, mua ei ainakaa siälä näy...

Kray
01.06.2008, 20:27
tulihan se sieltä :D

niin mikä?

allu
02.06.2008, 07:48
linux mainonta :p mutta pysytään nyt aiheessa:)

Kray
02.06.2008, 09:36
linux mainonta
Luepas viesti uudestaan. Jos minä totean että minulla ei sellaisia ongelmia ole, kiitos Ubuntun, onko se mainostamista?

allu
02.06.2008, 13:00
jos laitat linkit mistä saa niin on :p

mutta voithan aina käyttä web clienttiä oikku

Kale
02.06.2008, 13:38
Ihan turha syyttää IRCiä ongelmistasi, oikku. Ihan oma mokasi kuitenkin taisi olla kyseessä kun latasit väärältä sivulta "bersircin".

Oikkuliininen
02.06.2008, 18:20
No, oma mokahan se oli, eihän sitä nappia kukaan muukaan painanut!!
Mutta se sun ehdottama ohjelma kuitenki kaato koko tän järjestelmän... sama se... pitääpi formatoida koko hässäkkä... tyhjentäny tätä tässä työllä ja tuskalla ja nyt se on onnex loppu... :)
Ja saa kyllä tästä eteenpäin olla tommoset ircit, ne ei oo mun koneelle tehty...

Kale
02.06.2008, 19:47
Minä kyllä ehdotin sitä ohjelmaa, mutta et ladannut sitä.. latasit jotain ihan muuta..

Shadown
02.06.2008, 21:16
Minä kyllä ehdotin sitä ohjelmaa, mutta et ladannut sitä.. latasit jotain ihan muuta..

Niin tosiaan. Kale suositteli ohjelmaa, muttei tietenkään voi olla varma mitä sinä (Oikkuliininen) tosiasiassa olet ladannut. Olet siis ladannut jotain muuta tosiasiassa mitä on neuvottu. Turha siis Ircnettiä tai Irc-clienttiä haukkua, jos oikeasti on käyttänyt jotain muuta.

Kannattaa siis olla vastaisuudessa tarkempi mitä lataa, eikä niinkään mitä on suositeltu käytettäväksi.

Oikkuliininen
03.06.2008, 09:41
Siis, jos mä googletan sanan "bersirc" ja sieltä tulee sivu, mistä ton saa ilmasex ja latasin sen siitä ja sen jälkee kone on sekasin, ku seinäkello... Johan sanoin, että ei sitä nappia kukaan muukaan painanu, oma mokahan se oli... mutta oon niin paljo lataillu kaiken maailman muitaki ohjelmia, että ei se kyllä mun vika ollu, vaan sen ohjelman, siinä oli jotain vikaa!! tai sitte se ei vaan sopinu tän käyttöjärjestelmän kanssa...
Mutta turha tästä on enää tapella ja jauhaa, kone on nyt formatoitu ja ihan virus- ja virhevapaa... :) :D eikun latailemaan uudestaan Bersirciä! :D:rolleyes: no ei tod.:D

(http://bersirc.free2code.net/index.php/home)

Shadown
03.06.2008, 12:55
Vaikuttaa, että olet ladannut ihan oikean, mutta...

"Check out the latest release, Bersirc 2.2.14, which was released 2005-08-12."

Tuona vuonna ei Vistaa edes ollut olemassa.

allu
03.06.2008, 18:31
tuo voisi olla hyvä syy miksi kone kaatui (en keksi minkä hymiö laittaisin kun koneen kaatumine paha asia ja syyn löytyminen hyvä joten laitan tämän:confused:)

Oikkuliininen
03.06.2008, 20:15
No, Vistahan on ihan pyllystä...ihan rimanalitus Microsoftilta... että en mä sillai yhtään ihmettele, että meni sekasin...
Mutta näinki on ihan hyvä, sain vihdoinki hävitettyä kaiken turhan koneelta... :D

Shadown
04.06.2008, 18:57
Ah kun muistan miten XP oli "riman alitus" aikanaan. :D

No mutta, en lähde kiistelemään käyttöjärjestelmistä. Itse olen ajatellut siirtyväni Linuxiin asteittain. Minulle tuntus olevan Linuxista enempi hyötyä kuin Windowsista, eli tarpeen mukaan se käyttöjärjestelmä.

Mirc on kuitenkin ihan hyvä ratkaisu tuohon Vistaan asennettavaksi. Itse käytän sitä "varalla" sillon tällöin omassa Vistassani.

Oikkuliininen
04.06.2008, 20:00
Oli miten oli, saa olla nyt lataamatta mitään tommosia... :rolleyes::cool:

Kray
04.06.2008, 20:09
Itse olen ajatellut siirtyväni Linuxiin asteittain.

"Asteittain"? Mitäs jakeluversiota ajattelit? Aloittelijalle suosittelen ubuntua, säätäjälle gentoota, johon varmaan siirryn :D

Shadown
04.06.2008, 20:40
"Asteittain"? Mitäs jakeluversiota ajattelit? Aloittelijalle suosittelen ubuntua, säätäjälle gentoota, johon varmaan siirryn :D

Asteittain tarkoitam sitä, että pidän kumpaakin (Windows ja Linux) rinnan.

Linuxit sinänsä ei ole minulle vieraita. Olebhan jo tätä omaa palvelintakin pitänyt yllä vuosia. Gentoo on myöskin tuttu.