PDA

Näytä koko versio : Oma foorumini

ChetuNat
15.09.2006, 21:31
Eli tässä oman foorumini linkki: http://z10.invisionfree.com/Muurahaiset/index.php?act=idx

Sieltä löydät kuvia monista muurahais lajeista ;)

jansku
15.09.2006, 22:30
Kai ymmärrät että kuvat ovat suojattu tekijänoikeuksilla, joten et voi niitä kopioida mistä vain minne vain.

ChetuNat
15.09.2006, 23:53
/sarkasmi/ Arvaappa alkaako joku niuhottamaan netistä löydettyjen MUURAHAIS kuvien takia? /sarkasmi/ :rolleyes:

Shadown
16.09.2006, 00:02
/sarkasmi/ Arvaappa alkaako joku niuhottamaan netistä löydettyjen MUURAHAIS kuvien takia? /sarkasmi/ :rolleyes:

Ainakin jos minun kuvia levitellään ilman lupaa, niin alkaisin niuhottamaan.

Toisaalta minua on www.peliplaneetta.net yläpito kerran uhkaillut, kun niiden uutisia/juttuja oli kopioitu sponsoroimalleni sivulle (www.tdubel.com) vaikka koko uutisia ei edes löytynyt enää heidän sivuiltaan ja vaikka lainaukset olivat erittäin lyhkäsiä ja lähteet olivat hyvin esillä (Toisin sanoen täysin Suomen lain puitteissa tehtyjä lainauksia.).

En pyri sanomaan oletko tehnyt oikein tai väärin tai edes loukkaamaan ketään, koska tämän foorumin teemassa esiintyvät kuvat on poimintoja summassa muualta. Tosin osa kuvista on wikipediasta koskien muurahaisia, jossa olen ollut "makutuomarina" ja pediassa kuvien lainaus on muutenkin suoraan oikeutettua.
Mutta kuitenkin kannattaa olla varuillaan ja ainakin pitää löytyä hyvä selitys tai vastatoimi siltä varalta jos tai kun joku ottaa yhteyttä.

jansku
16.09.2006, 12:07
Elämä on...

Shai
16.09.2006, 12:53
Hyvin sanottu. Jos ei etiikka sanele kuvien kopiointia niin kannattaa ainakin huomioida tekijänoikeudet - ongelmia saattaa tulla. Mutta ei ole minunkaan tarkoitus moralisoida.

Sen sijaan mietin onko suomalaisten muurahaisfoorumien markkinoilla tilaa kovin monelle toimijalle? Älä nyt käsitä väärin. Aina on mukava saada uusia ja vanhoja harrastajia piireihin mukaan, mutta eikö kanssakäymiseen riitä yksi foorumi? Mutta onnea kuitenkin hyvälle yritykselle!

ChetuNat
16.09.2006, 13:08
Ehei enhän minä sitä tehnyt "kilpailuksi" tälle foorumille mutta halusin tehdä oman foorumin mutta en ollut keksinyt sopivaa aihetta ;) Kyllä tämä foorumi on satamiljoonaa kertaa parempi

Shai
16.09.2006, 13:13
Noh, aina saa...pitää yrittää ja kilpailu on vain hyvästä :)

Shadown
16.09.2006, 13:14
Noh mikset sitten käytä tarmoasi tänne ja kehittele ihan omanaiheista foorumia omaan käyttöösi?

Hyöty olisi molemminpuolista.

Shai
16.09.2006, 13:25
Minäkö? Minähän olen aina niin tarmokas kontribuutioissani! ;) ...omanaiheista foorumia?

ChetuNat
16.09.2006, 13:27
Meh... -.- varmaan tarkoitti minua.

Niin muotoilenpa kysymyksen uudelleen: Onko jollakulla jotain minun foorumiani vastaan? :o

Polyergus
16.09.2006, 13:29
Kyllähän tuo on aika yleistä, että nimenomaan foorumeille kopioidaan kuvia lupia kysymättä. Olen myös samaa mieltä Shain kanssa tuosta foorumistasi, voi olla että käyttäjien saaminen on vaikeaa.

ChetuNat, tuonne meidän Wikiin voi lisäillä muurahaisaiheisia juttuja niin paljon kuin sielu sietää. :cool:

Shadown
16.09.2006, 13:40
Kyllähän tuo on aika yleistä, että nimenomaan foorumeille kopioidaan kuvia lupia kysymättä. Olen myös samaa mieltä Shain kanssa tuosta foorumistasi, voi olla että käyttäjien saaminen on vaikeaa.

ChetuNat, tuonne meidän Wikiin voi lisäillä muurahaisaiheisia juttuja niin paljon kuin sielu sietää. :cool:

Jep, tuota lähinnä tarkoitin että olisi suotavaa tarmo kohdistaa olemassaolevaan kuin luoda omaa foorumia. Ei minulla sinänsä itse foorumia vastaan mitään ole mutta yhteisvoimin kuitenkin saisi tehokkaammin tulosta ja kysyjäkin saisi yhdestä ja samasta paikasta vastauksensa.

Ja tosiaankin siteeraus on yleistä ja sallittua Suomessa joka tapahtuu yleensä luvatta koska siihen ei varsinaisesti lupaa edes tarvita.
Mutta jos sanomista tulee niin pitää osata puolustautua. ;)
Se on sitten toinen juttu onko tuo siteerausta vai mitä, mutta ei kai se nyt kuoleman vakava asia ole jos pari kuvaa on kopioitu. Selitin oman tarinan vain esimerkkinä mitä pahimmillaan voi edessä olla. :D