Näytä koko versio : Mauriainen (L.niger) from takapiha
ChetuNat
11.09.2006, 21:28
Eli siis mauriaiseni ovat ottaneet kodikseen niiden väliaikais terraarion johon ne ovat tehneet jo ainakin 10 käytävää! Eli tarkoitus oli tehdä niille kipsistä pesä mutta en viitsi enää ruveta kaivelemaan kuningatarta hiekasta esiin sillä tämä saattaisi vahingoittaa sitä
:( Noh eipä siinä mitään jos se kerran kodiksi kelpaa :)
Kerron myöhemmin yksityiskohtia ;)
Muuta: Onko mauriaisilla varsinaista sotilasta? ja jos on niin löytyisikö keneltäkään kuvaa?
Mauriaisella ei ole ns. sotilaskastia ja kaikki työläisetkin ovat saman kokoisia. Ensimmäisenä pesään syntyneet työläiset tosin ovat ravinnonpuutteesta johtuen huomattavasti pienempiä.
ChetuNat
11.09.2006, 21:42
Vais Niht.... No siinä tapauksessa minulla on yksi hormonijötkäle joka on suuremoi kuin muut työläiset. Ei kai se aiheuta vaaratilanteita muille pienemmille työntekijöille?
Ei pitäisi aiheuttaa mitään vaaratilannetta, jos vain ovat kuningattaren omia jälkeläisiä.
Tilanne saattaa tosin olla toinen, jos olet boostannut, eli yhdistänyt eri pesien koteloita tai työntekijöitä. Esim. Shadownin boostatut mauriaiset tappoivat kaikki syntyneet kuhnurit ja osan isoista työntekijöistä.
Tosin tässäkään tapauksessa tärkein, eli itse kuningatar ei ollut vaarassa.
ChetuNat
13.09.2006, 18:16
Uutisia. Eli nyt kun ole myllännyt takapihamme auki olen löytänyt 2x mauriaiskuningatarta :)
alkuperäinen aihe:
Harmittaa vain kun ei kuningatarta näe enää tuolta hiekan alta :(
niinkuin näkyisi varmaan siporex - pesästä
ChetuNat
14.09.2006, 23:33
:( huonoja uutisia jostain syystä kaksi työläistä oli kuollut ja ne oli kärrätty ylimääräisen hiekan kera paikalle jota kutsun muurahaisten "tunkioksi" sillä sinne ne vievät kaiken kaivamansa hiekan. Mitkä olisivat mahdollisia syitä tähän dramaattiseen tapahtumaan? :confused:
Saattoivat kuolla káivos onnettumuudessa :)