Näytä koko versio : Pheidole spec.
Kellään kokemuksia tai tietoa miten vaikea/helppo olisi kasvattaa Pheidole spec. lajia ja mitä sen kanssa pitäisi ottaa huomioon?
Itselläni on kiinnostusta noihin aggressiivisiin lajeihin ja etenkin lajeihin, joilla on kunnon sotilaat ja tuota vähän miettinyt.
Seuraat ilmeisesti ahkerasti antstoren tuotevalikoimaa. :)
Ilmeisesti tällä foorumilla ei ole kauheasti kokemusta eksoottisista lajeista, kun asiaa täällä aiemmin kyselin, joten parhaiten saat tietoa suoraan antstoren foorumeilta. Pheidole spec. näyttää asustelevan trooppisessa sademetsässä, joten keinotekoisen pesän lämpötila ja kosteus pitää saada vastaamaan kyseisen lajin vaatimuksia.
Itsellänikin olisi kiikarissa Pheidologeton diversus, ja olenkin kovasti etsinyt antstoren foorumeilta tietoa kyseisestä lajista.
Olen seurannut. Mutta idea moiseen lajiin ei lähtenyt alun perin Antstoresta. Mutta tämä kysymyksen heitto kylläkin tuli mieleen Antstoren valikoimasta.
Kosteuden saanti ei varmaan ole vaikeaa, mutta sen pitäminen lämpimässä on vaikeaa, koska kosteus tuppaa suljetussa tilassa tiivistymään, joka on huono juttu.
Pitää kaippa sieltä lueskella, jos löytäs jotain.
Camponotus
01.05.2006, 17:47
Itse olen pitänyt Pheidole pallidulaa viime kesänä useita yhteiskuntia.
Camponotus
03.05.2006, 13:33
Helppo laji pitää, syö lähes kaikkea ;D Ei mitään nestemäistä ruokaa kun yhteiskunta on pieni, kuolevat siihen. Kasvaa erittäin nopeasti. Lajilla on myös sotilaita.
Mut toihan on ilmeisesti eurooppalainen laji?
Millasen tyyppisessä pesässä pidit?
Camponotus
04.05.2006, 14:36
Jep niin on. Ensiksi koeputkessa sitten siporex pesässä.
Ok. Ilmeisesti vaatii myöskin talvilepoa?
Camponotus
06.05.2006, 12:19
vaatii mutta ei kovin pitkää. N. 10 viikkoa 15 asteen lämpötilassa riittää niille.
MOI! Mistä mahtais saada Phridole spec. kuningattaren?? ???
Oletko antstoren valikoimaa vielä selannut? www.antstore.net
Mutta sieltä saa vain jo valmiita yhdyskuntia.
Voiko pheidole pallidulaa pitää terraariossa???
Voi vaikka siinä. Terraarioon on suht helppo luoda elinolot oikeiksi. Mutta miksei valmis yhdyskunta kelpaa?
Haluaisin katsoa kun yhdyskunta suurenee.
Älä pelkää, kylllä se suurenee siitä mitä saat antshopista.
Hmm.... Mutta tiedätkö mistä voisi saada P. Pallidula kuningatarta ???
Jollei Antshopissa ole niin minä en tiedä tähän hätään.
Camponotus
25.06.2006, 14:54
Voin ilmotella, saan luultavasti niitä tässä viikon sisään :)
Itse kyllä suosittelen ottamaan noita "coloneita", koska pelkästä kuningattaresta ei välttämäti tule mitään.
Tarkoitan kuningatarta ja muutamaa työläistä
Yleensä noissa tuleekin vain muutama työläinen mukana.
Eli kumpaa haluat? Pelkkää kuningatarta vaiko kuningatarta, jolla on jo ensimmäisen tai ehkä toisenkin sukupolven jälkeläiset?
Itse suosittelen hankkimaan pientä yhdyskuntaa. Mutta sinä ainakin aiemmin annoit ymmärtää, että pelkkä kuningatar pitäs saada?
Kannattavempaa olisi hankkia pieni yhteiskunta sillä aloittelevien yksinäisten kuningattarien selviäminen on aika vaakalaudalla yleensä.
Tarkoitan kuningatarta jolla on jo ensimmäiset työläiset mukana