PDA

Näytä koko versio : Lämmin paikka.

Shadown
27.08.2006, 18:08
Moni varmaan ajattelee saavansa muurahaisensa lämpimään paikkaan. Varsinkin tilanteessa kun kuningatar on vielä pelkkien munien, toukkien tai koteloiden kanssa. Lämpöinen paikka takaisi nopeamman kehityksen.
Ongelmana on tietysti saada tasainen ja ennenkaikkea sopiva (Ei liian lämpoinen paikka, kuten lamppu äkkiä tuottaisi.).

Itse nyt keksin laittaa jääkaappini päällä olevaan kaappiin. Siellä näyttää mitattaessa olevan 27 astetta. Jääkaappihan puhaltaa lämmintä ilmaa itsestään pois, joten sen päällä vallitsee lämpöinen alue.

Alkio
27.08.2006, 18:49
Meillä on talossa erillinen "pannuhuone" missä lämpenee vesi pattereihin ja myöskin suihkun vesi.. En ole tätä itse ennen tullut ajatelleeksi mutta sinne pannuhuoneeseen laittamalla olisin varmaankin saanut noi hevosmuurahaiset kukoistamaan hieman paremmin/jotenkin :O

Tietenkin yksi vaihtoehto olisi tietokoneen virtalähteen takana, omasta koneestani pukkaa kyllä jo ehkä liiankin kuumaa ilmaa :D

Camponotus
27.08.2006, 18:54
Kun lämmitän, mitä teen vain nuorille kuningattarile joskus, niin lampulla lämmitän.
En suoraan laita lamppua tosin, laitan sen porottamaan n. 15 sentin päästä johonkin kankaaseen, jonka alla ovat muurahaiset, tällä kertaa koeputket ovat kahden mustan sukan välissä, toimii hyvin :D Luulen kanssa että tuo shadownin konsti toimisi hyvin, pitää kokeilla joskus.