PDA

Näytä koko versio : Mistä muurahaisia? Kuningatar..ko?

Muurahainen93
26.08.2006, 09:07
Moih!
Oon vasta 13, mut TOOSI muurahais fanittaja..!!
Ittelläni ei kyllä vielä mitään muurahais farmia (tai mikä nyt onkaan), ole...

Haluaisin tietää, että mistä ihmeestä te ne muurahaiset oikeen "noukitte" ja mistä tunnistaa kuningattaren, kun eikös joskus kesä aikaan (tai jotain sinne päin) niitä vähän isompia muurahaisia ole vaikka ei ne kaikki mitään kuningattaria kyllä ole...
Ja sitten vielä yksi kysymys, että tartteeko sitä omaa muurahaisfarmia varten ostaa ihan oma akvaarion tyyppinen tai jotain...

P.S. VASTAISITTEKO MINULLE PLIIS NOPEASTI!!
KIITOS JO ETUKÄTEEN!!

P.P.S. Laitoin tämän samaisen viestin jo jonnekkin muualle.. sori, mut oon viel ihan ihka uus käyttäjä... :p

jp
26.08.2006, 12:27
Haluaisin tietää, että mistä ihmeestä te ne muurahaiset oikeen "noukitte" ja mistä tunnistaa kuningattaren, kun eikös joskus kesä aikaan (tai jotain sinne päin) niitä vähän isompia muurahaisia ole vaikka ei ne kaikki mitään kuningattaria kyllä ole...
Ja sitten vielä yksi kysymys, että tartteeko sitä omaa muurahaisfarmia varten ostaa ihan oma akvaarion tyyppinen tai jotain...
Muurahaisia löytyy luonnosta. Häälentojen jälkeen kuningattaria vaeltelee joka puolella ja maasta, lahoista kannoista sekä kivien alta löytyy pesiä. Kuningattaren tunnistaa helposti isosta ja ylhäältä leveästä keskiruumiinsta ja pesässä kuningattaret erottuvat työläisistä yleensä isompikokoisina.

Tämän foorumin 'keinotekoiset pesät'-osiosta löydät vinkkejä pesistä, jotka on helppo tehdä ja joissa muurahaisten seuraaminen onnistuu näppärästi.

Shai
26.08.2006, 13:07
Muurahaisharrastukselle ei onneksi ole ikärajoja, itse aloitin paljon nuorempana. Kannattaa ehkä tutustua muurahaisiin myös teoreettisella tasolla. Voin ainakin suositella Hölldoblerin ja Wilsonin 'Muurahaiset' teosta, joka on kirjoitettu vähemmän tieteellisellä otteella ja sopii kaiken tasoisille harrastajille. Englanniksi muurahaistietoutta löytyy netistä helposti ja paljon. Harrastus on paljon antoisampaa kun ymmärtää enemmän muurahaisten maailmasta - ja helpompaa!

Muurahainen93
26.08.2006, 15:14
Kiitos paljon!! :D
<3

Olen TODELLA kiitollinen! =)