Näytä koko versio : Mistä koeputkia?
Ehkä hiukan outo kysymys teistä, mutta mistähän niitä saisi? ??? Jostain preparointi yms. tarvikkeisiin erikoistuneesta liikkeestä? Osaisiko joku suositella jotain paikkaa pääkaupunkiseudulta?
Hyvä kysymys, itse löysin koeputkia Kampin Heureka Shopista 50c/kpl ryöstöhintaan. Tietääköhän joku paikkaa, mistä saisi tilattua isomman erän halvemmalla?
Antstoressa maksavat noin 20snt/kpl, mutta postikulut ovat varsin korkeat, joten pelkkien koeputkien tilaaminen ei ole kovin mielekästä. Ellei sitten ole tilaamassa todella isoa määrää.
Näillä tuntuisi olevan aika hyvin valikoimaa + edullinen hinta:
http://fi.vwr.com/app/Header?tmpl=/vwr_programs/vwr_collection/tubes/vwr_collection_tubes.npf
Näillä tuntuisi olevan aika hyvin valikoimaa + edullinen hinta:
http://fi.vwr.com/app/Header?tmpl=/vwr_programs/vwr_collection/tubes/vwr_collection_tubes.npf
Vaikka asiaa ei suoraan mainita, niin luulen ettei tuolta myydä yksityisille. Samaan tilanteeseen varmaankin törmää kaikkien Suomessa laboratoriovälineitä myyvien yritysten kanssa, niillä ei ole yksityisiä varten laskutus- ja toimitusjärjestelmiä, eikä poikkeuksien järjestely kiinnosta näin pienissä kaupoissa. Ainoana mahdollisuutena näkisin ison erän tilaamisen yrityksen tai yhdistyksen nimiin, josta ne myytäisiin tai jaettaisiin eteenpäin.
Tossa asiassa taas minä voisin auttaa. ;D
Tossa asiassa taas minä voisin auttaa. ;D
Sooda lime -lasia, reunaton, 16 x 160 mm 250kpl 25,50€, neljä kertaa tämä, niin saa alennuksen -40%.
1000 kpl hinta 61,20 € +alv(?) +toimituskulut yhteensä n. 100 €. Eli hankintahinta jää alle 0,10 €/kpl riippuen erän koosta. Ei tuossa kyllä isot rahat liiku, mutta silti jäisi hieman vaivanpalkkaa, jos myy niitä esim. 10 ja 100 kpl paketeissa eteenpäin.
Joo saisi, vaan ketä ostaa?
1000 koeputkea on siis tuhat koeputkea=hillitön määrä. ;D
Täällähän sinulla olisi kanta-asiakkaita vuoden ympäri! Tosin noin suuren määrän eteenpäin myyminen näissä piireissä saattaisi kestää kuitenkin sen verran pitkään, että oman pääoman tuotto olisi suht. heikkoa ;D
Biomedicumin City-Labin noutomyymälästä ( http://www.city-lab.fi/yhteystiedot.htm (http://www.city-lab.fi/yhteystiedot.htm)) harrastelijamuurahaistutkijayksityishenkilönkin ;) luulisi voivan ostaa muovisia koe-/sentrifuugiputkia (http://www.city-lab.fi/varasto/bd/biomedicum/putket.htm) suoraan hyllystä (ainakin kun sopii asiasta etukäteen).
Valikoima on hyvin rajallinen (15 ml on aika isokokoinen, ja 5 ml aika pieni). Enkä saanut selville edes valmistajan sivuilta miten kirkkaita nuo putket ovat (polypropeeniset kuulemma ovat "high-clarity" laatua, polystyreeniset ovat käsittääkseni aina(?) lasinkirkkaita).
Hintoja en sivuilta löytänyt(?!), mutta nuohan ovat laboratorioissa kertakäyttöistä bulkkitavaraa, joten hinnat eivät voine olla korkeat.
Koulun kemianluokka on melko hyvä paikka hankkia koeputkia.:p Kannattaa katsoa, että putkessa on valmistajan leima (leimalliset putket ovat varmaan aina laadukkaita ja kestäviä).
Koulun kemianluokka on melko hyvä paikka hankkia koeputkia.:p Kannattaa katsoa, että putkessa on valmistajan leima (leimalliset putket ovat varmaan aina laadukkaita ja kestäviä).
Murkkujen pesiksi vaan ei tartte kovin kummoisen laatuisia putkia, kun niitä ei paljon liikutella tai kolhita. Eli jos on pakko varastaa, niin varasta edes halpoja putkia.
Murkkujen pesiksi vaan ei tartte kovin kummoisen laatuisia putkia, kun niitä ei paljon liikutella tai kolhita. Eli jos on pakko varastaa, niin varasta edes halpoja putkia.
No tuo kommentti sai ideani kuulostamaan melko heikolta.:( Tässä on yksi sivu josta löytyy koeputkia, mutta en tiedä millaisissa erissä ja kenelle niitä myydään.
http://atoma.fi/catalog/
Löytyy sieltä kemian opetusvälineistä.
EDIT:
Yleistä:
Toimitamme tuotteita oppilaitoksille, yrityksille ja yhteisöille. Emme toimita tuotteita yksityisille henkilöille.
Toimitukset:
Toimitusaika on tuotteesta riippuen 4-6 viikkoa. Toimitusmaksu on tilauksen koosta riippumatta 14.90 €/tilaus.
Anteeksi vaan turhasta postauksesta.
No tuo kommentti sai ideani kuulostamaan melko heikolta.:( Tässä on yksi sivu josta löytyy koeputkia, mutta en tiedä millaisissa erissä ja kenelle niitä myydään.
Onhan sitä itsekin tullut aikoinaan "lainattua" koulusta satunnaista pikkutavaraa pidempään käyttöön, mutta tosiaan koeputken leima saattaa olla jopa haitaksi, jos putken asukkeja kuvailee.
Yksi paikka, mistä koeputkia voisi kysellä on kukkien sidontaa tekevät kukkakaupat.
Oon ettiny koe putkia ym. labratarvikkeitä koht 2 vuotta, netistä. Ni aina tulee eteen joku systeemi esim että niitä ei voi tilata ku yhteisöt tai että niitä just voi tilata vaa 1000 kappaleen erissä, oon oikeestaan jo luovuttanu. Ei niit saa mistää :mad:
Oon ettiny koe putkia ym. labratarvikkeitä koht 2 vuotta, netistä. Ni aina tulee eteen joku systeemi esim että niitä ei voi tilata ku yhteisöt tai että niitä just voi tilata vaa 1000 kappaleen erissä, oon oikeestaan jo luovuttanu. Ei niit saa mistää :mad:
Tiedekeskus heurekasta ja heureka shopeista saa koeputkia ja muita tarvikkeita.
Neutroni
07.09.2009, 12:33
Oletko katsonut nämä: http://www.muurahaiset.net/showpost.php?p=6427&postcount=88
Perhostutkijain seuralla on tarvikevälitys, joka myy hyönteisten keräily-, talletus- ja kasvatustarvikkeita. Myös koeputkia. Mutta valitettavasti ainakin toistaiseksi vain jäsenille. Myynnissä on joku lainopillinen verojuttu, jonka takia ne joutuvat tsekkaamaan jäsenyyden kaikilta. Jäseneksi toki voi liittyä kuka vain hyönteisistä kiinnostunut.
Spude_94
25.10.2009, 13:57
Entäs jos ei osta koeputkea, mikä muu kävisi siihen jonka voi saada tavallisesta kaupasta?
Eipä oikeen mitään muuta hyvää putkea tähän tarkoitukseen ole.. Tietusti kukkien mukana tulee joskus semmoisia "koeputkia" jossa on niille kukille vettä. Mutta niissä on sellainen huono puoli että ne ovat "sumeita" eli niistä ei näe kovin hyvin läpi..
unelmasirpaleena
15.01.2011, 20:21
Päivitetään nyt tätäkin keskustelua. Eli kävin tänään Helsingissä ja poikkesin Kampin tiedekauppaan ja sieltä löytyi koeputkia hintaa 1e kpl. Hinta on kyllä suolainen mutta penissä määrissä sillä ei ole väliä. Koeputkien puolustukseksi täytyy sanoa että ne tuntuvat todella laadukkailta ja ovat pitkiä. Itselläni on ollut muovisia putkia ja ero on valtava näiden välillä. Plussaksi täytyy vielä mainita että putket paketoitiin kuplamuoviin kassalla!
Eli etelästä saa putkia Helsingin Kampista ja Vantaalta Heurekasta yksityiset ihmiset.
Neutroni
17.01.2011, 10:44
Tibialesta, joka on yhtiöitetty Perhostutkijainseuran tarvikevälitys, saa 10 putken erissä 3 E:n hintaan. Tarjolla on lasisia putkia ja kahta kokoa muovisia. Nykyään ne myyvät kaikille. Liike on Herttoniemessä (Helsinki).
http://www.tibiale.fi/
Boogeyman
10.06.2011, 22:55
Tietäskö joku liikettä Tampereen alueelta? Ei kyllä tule mieleen, että oisin ikinä missään koeputkia nähnyt... Kukkakauppojen systeemit on yleensä aika pieniä ja muovisia, joten ne ei houkuttele.
Koeputkia kannattaa käydä kysymässä vaikka lähimmästä eläinlääkäristä.
Heureka shop on myös yksi paikka.
unelmasirpaleena
13.06.2011, 21:06
ei ole mitää tietoa tampereelta mutta paripaikkaa tulee mieleen. eli bebek joka on elektroniikka seka kauppa ja sitten supermyynti jossa nyt on kaikkee liukuvoiteesta ohjuksiin.. ;)
mä kattelen apteekista...jos olis. Kun ei Joensuussa oikein oo muita...
Hyvä kysymys, itse löysin koeputkia Kampin Heureka Shopista 50c/kpl ryöstöhintaan. Tietääköhän joku paikkaa, mistä saisi tilattua isomman erän halvemmalla?
No joo en nyt tiedä onko tuo 50 senttiä kpl paha hinta, kun koko Joensuussa ei myydä koeputkia...kävin katsomassa apteeki,t teese itse kaupat, lelukaupa,t kirja kaupat, veri palvelut....
ja kaikkissa sanottiin että ei saa antaa tai että ei ole.:mad::(
Aika jännä. Täällä päin ainakin tarjouduttiin tilaamaan apteekkiin koeputkia tukusta. Tosin mulle ny tarjottiin heti piikkejäkin vaikka halusin vain lääkeruiskuja. :D
Joensuun yliopiston apteekissa on kulma ollut, mutta niille ei ollut kysyntää, joten ne lopetti niitten tilaamisen.:(
Nyt yritän kysellä niitä Itä-Suomen yliopiston laboratorio mestarilta niitä koeputkia...kun on kun kerta tunnen!! :D (kyllä luulisin että sillä niitä on!!:))
Jos ei sieltä anna niin sitten menee peukalo suuhun...:o
Aika jännä. Täällä päin ainakin tarjouduttiin tilaamaan apteekkiin koeputkia tukusta. Tosin mulle ny tarjottiin heti piikkejäkin vaikka halusin vain lääkeruiskuja. :D
Jos puhut apteekeista, niin ne nyt ovat kaikki Suomessa yksityisyrittäjiä ja on ihan kauppiaasta kiini millaista palvelua saa.
Tibialesta, joka on yhtiöitetty Perhostutkijainseuran tarvikevälitys, saa 10 putken erissä 3 E:n hintaan. Tarjolla on lasisia putkia ja kahta kokoa muovisia. Nykyään ne myyvät kaikille. Liike on Herttoniemessä (Helsinki).
http://www.tibiale.fi/
Eli sieltä pitää käydä hakemassa itse putket?
Tilasinkin sieltä jo koeputkija. :p
unelmasirpaleena
04.08.2011, 18:11
tilatkaa antstoresta joku niitä kauhee kasa (postit 5e ja putket lähes ilmaisia) ja myykää täällä...
Jos itse teen tuon niin paljoko sinä olisit valmis maksamaan putkesta ja posteista?
tilatkaa antstoresta joku niitä kauhee kasa (postit 5e ja putket lähes ilmaisia) ja myykää täällä...
Jos itse teen tuon niin paljoko sinä olisit valmis maksamaan putkesta ja posteista?
Varmaan olisi hyvä mainita, että itse olen juuri tilannut 50kpl koeputkia ja kasan pahvilaatikoita samaan tarkoitukseen. :)
Kysyntää tuskin on kauheasti, mutta toisaalta, eipä tuo paljon maksanutkaan.
E: njaahas, ei ollu maksu mennyt läpi, tili näyttää lähes nollaa. :l Siihen tyssäsi hanke, ainakin toistaiseksi.
Ihmemies
17.08.2011, 16:40
Itse sain ainakin apteekista niin töykeää kohtelua kun kävin kyselemässä koeputkia, että toiste en mene. Vaikka se tottakai onkin apteekista kiinni :p
Tiskillä ollut mummeli ei vastannut oikein mitään kysymykseeni, vaan meni hakemaan takahuoneesta jonkun apteekkariherrasmiehen paikalle. Sanoin sitten, että muurahaisille vain niitä tarvitsisin, niin ukko vain tuhahti. Pienen kiusallisen hiljaisuuden jälkeen tokaisi että eipä ole myynnissä ja lähti takaisin huoneeseensa.
Taisivat luulla narkkariksi tai jotain vastaavaa. Tai sitten oli muuten vain huono päivä :mad:
Itse sain ainakin apteekista niin töykeää kohtelua kun kävin kyselemässä koeputkia, että toiste en mene. Vaikka se tottakai onkin apteekista kiinni :p
Tiskillä ollut mummeli ei vastannut oikein mitään kysymykseeni, vaan meni hakemaan takahuoneesta jonkun apteekkariherrasmiehen paikalle. Sanoin sitten, että muurahaisille vain niitä tarvitsisin, niin ukko vain tuhahti. Pienen kiusallisen hiljaisuuden jälkeen tokaisi että eipä ole myynnissä ja lähti takaisin huoneeseensa.
Taisivat luulla narkkariksi tai jotain vastaavaa. Tai sitten oli muuten vain huono päivä :mad:
Samantapaisia kokemuksia, kun olen apteekista hakenut lääkeruiskuja tai koeputkia joskus. Joko nauroivat, pyysivät henkkareita tai kieltäytyivät myymästä. :D
unelmasirpaleena
17.08.2011, 21:46
miksi ei myy? ulkonäkö vai ikä?
En mielestäni narkkarilta näytä ja täysi-ikäinenkin tuolloin olin. :D
Jotain sönköttivät, etteivät myy ruiskuja (ilman neulaakin) ilman reseptiä lääkkeeseen, jonka käyttöön sitä tarvitset. Toisella kertaa pyysivät henkkareita, jotka eivät olleet mukana. Koeputkia kysyessäni tuli samanlainen tilanne kuin Ihmemiehellä, takahuoneesta haettiin joku toinen henkilö tivaamaan kauheasti kysymyksiä. Lopulta sain pari kappaletta kiskurihinnalla.
Ja jos vielä aiot noita koeputkia myydä, niitä saa about 12snt kappalehintaan muualta (+postit).
Ihmemies
18.08.2011, 00:44
No vedin hätäpatentin ja otin lämpömittarista sisukset ulos. Muuten ihan hyvä, mutta olen vähän skeptinen siitä kuinka hyvin vesi pysyy sisällä. Joten jos jollain on niitä putkia kaupitella niin laittakaa yksityisviestä ja katsotaan tilannetta :p
Siellä heureka shopissa on niitä koeputkia ja lasisten hintaa on laskettu puolella.
Ne ovat enää yhden euron.
Neutroni
07.09.2011, 14:22
Varmaankin tuossa on kyse asennevammasta, joka johtaa ikäsyrjintään. Kyllä se iän mukana helpottaa. Itse olen hankkinut apteekeista kaikenlaiseen harrastustoimintaan vaikka mitä, neuloja, ruiskuja, kemikaaleja (esim. typpihappoa, suolahappoa, vetyperoksidia), mentolia, lasipulloja ym. ja yhtä yksittäistä poikkeusta lukuunottamatta tuollaisia ongelmia ei ole ollut. Sellainen ongelma on, että Porvoon vanha apteekki lakkasi pitämästä kemikaaleja varastossa kannattavuussyistä, mutta se on sikäli ymmärrettävää, että kemikaalin annostelu vaatii aikaa ja turvatoimia sen verran, että farmaseutin työaikaa menee enemmän kuin pienen erän myynti tuottaa. Tukkupakkauksia toki saa edelleen, mutta ne ovat kilojen kokoluokkaa ja tarve on usein grammoja. En mielelläni varastoi kemikaaleja kotona, koska jos lapset tulevat isäänsä, jonain päivänä he keksivät kemian riemun.